Stan zachowana: drzeworyt w całości podklejony papierem, kilka rudawych plam, przebarwienia, przetarcia i zagniecenia, dolna krawędź planszy nieznacznie obcięta.
W załączonej do drzeworytu opinii Pani Małgorzata Martini, starszy kustosz w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie, nie przypisuje jednoznacznie autorstwa prezentowanej grafiki Utagawie Toyokuniemu I, sugerując, że sygnatura może wskazywać również na jego ucznia, Utagawę Kunisadę, który przez pewien czas podpisywał swoje prace Ichiyosai Toyokuni.
Wybitny artysta japońskiego drzeworytu barwnego, mistrz ukiyo-e, znany z grafik przedstawiających aktorów teatru kabuki. Czynny w Edo, należał do szkoły Utagawa, na której czele stanął po śmierci swego mistrza i zarazem założyciela szkoły – Toyoharu. Sam wykształcił wielu artystów. Poza portretami aktorów jest autorem drzeworytów przedstawiających wojowników, piękne kobiety (bijinga) i sceny erotyczne (shunga).
drzeworyt barwny, okres Edo,
oban, 36,7 x 24,7,
sygnowany l.d.: Ichiyosai Toyokuni ga,
pieczęć wydawcy: Nishimuraya Yohachi (Eijudo).
Stan zachowana: drzeworyt w całości podklejony papierem, kilka rudawych plam, przebarwienia, przetarcia i zagniecenia, dolna krawędź planszy nieznacznie obcięta.
W załączonej do drzeworytu opinii Pani Małgorzata Martini, starszy kustosz w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie, nie przypisuje jednoznacznie autorstwa prezentowanej grafiki Utagawie Toyokuniemu I, sugerując, że sygnatura może wskazywać również na jego ucznia, Utagawę Kunisadę, który przez pewien czas podpisywał swoje prace Ichiyosai Toyokuni.
Wybitny artysta japońskiego drzeworytu barwnego, mistrz ukiyo-e, znany z grafik przedstawiających aktorów teatru kabuki. Czynny w Edo, należał do szkoły Utagawa, na której czele stanął po śmierci swego mistrza i zarazem założyciela szkoły – Toyoharu. Sam wykształcił wielu artystów. Poza portretami aktorów jest autorem drzeworytów przedstawiających wojowników, piękne kobiety (bijinga) i sceny erotyczne (shunga).