Do końca sierpnia br. trwała w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta wystawa Kojiego Kamojiego zorganizowana wspólnie z Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Nadano jej znamienny tytuł „Cisza i wola życia“. W obszernym katalogu podkreślano przede wszystkim minimalizm artysty, który używa środków najprostszych, jak kamienie, linia, woda czy wręcz pustka do oddania ducha tych przedmiotów. „Duch przedmiotów“ jest bowiem ostatecznym celem jego sztuki.
Obrazy Kojiego Kamojiego są oszczędne, wręcz sterylne, formy dyskretne, niepołączone, pozornie puste, ale trzeba się w nie zagłębić, aby zrozumieć i poczuć ich przekaz - podobnie jak w prezentowanej pracy.
akryl, kredka, collage, płyta pilśniowa
70 x 100 cm
sygn. na odwrocie na płycie: Koji Kamoji | Z Serii Wędrowiec Dwaj Mnisi | 2004
Do końca sierpnia br. trwała w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta wystawa Kojiego Kamojiego zorganizowana wspólnie z Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Nadano jej znamienny tytuł „Cisza i wola życia“. W obszernym katalogu podkreślano przede wszystkim minimalizm artysty, który używa środków najprostszych, jak kamienie, linia, woda czy wręcz pustka do oddania ducha tych przedmiotów. „Duch przedmiotów“ jest bowiem ostatecznym celem jego sztuki.
Obrazy Kojiego Kamojiego są oszczędne, wręcz sterylne, formy dyskretne, niepołączone, pozornie puste, ale trzeba się w nie zagłębić, aby zrozumieć i poczuć ich przekaz - podobnie jak w prezentowanej pracy.