Pochodzenie:
Obraz, podobnie jak dwie inne akwarele Grotta (poz. 14, 42), pochodzi ze zbiorów pianistki, Marty Naziemskiej-Rawczyńskiej (1894-1983) z Krakowa. Jej portret pędzla Leona Wyczółkowskiego jest wystawiany pod poz. 16.
Jak pisze Tadeusz Dobrowolski, Wyczółkowski miał sporo uczniów, lecz za swojego artystycznego spadkobiercę uważał Teodora Grotta. Na rynku antykwarycznym najczęściej spotyka się kwiaty i martwe natury Grotta powstałe w dwudziestoleciu międzywojennym, rzadziej zaś pojawiają się pejzaże. Stąd namalowana przed I wojną światową akwarela, pochodząca ze zbiorów zaprzyjaźnionej z Wyczółkowskim Marty Naziemskiej, wystawiana na Nieustającej Wystawie Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie w 1911 roku, należy do ciekawszych obrazów artysty.
akwarela, tempera, papier naklejony na tekturę
34,8 x 49,5 cm
sygn. l.d.: Teod. Grott 911
Na odwr. atramentem: N. 7 oraz 2 nalepki (druk, atrament):
– TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1911 | Nr 1722 | Autor Grott Teodor | Dzieło p.t. Dunajec | Rodzaj akwarela | cena 200 K.
– częściowo zdarta: [Teo] dor Grott | [tytu] ł dzieła Dunajec | Rodzaj dzieła... | 200 kor. | No 237 | Podpis
Pochodzenie:
Obraz, podobnie jak dwie inne akwarele Grotta (poz. 14, 42), pochodzi ze zbiorów pianistki, Marty Naziemskiej-Rawczyńskiej (1894-1983) z Krakowa. Jej portret pędzla Leona Wyczółkowskiego jest wystawiany pod poz. 16.
Jak pisze Tadeusz Dobrowolski, Wyczółkowski miał sporo uczniów, lecz za swojego artystycznego spadkobiercę uważał Teodora Grotta. Na rynku antykwarycznym najczęściej spotyka się kwiaty i martwe natury Grotta powstałe w dwudziestoleciu międzywojennym, rzadziej zaś pojawiają się pejzaże. Stąd namalowana przed I wojną światową akwarela, pochodząca ze zbiorów zaprzyjaźnionej z Wyczółkowskim Marty Naziemskiej, wystawiana na Nieustającej Wystawie Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie w 1911 roku, należy do ciekawszych obrazów artysty.