Urodzona we Wrocławiu studia podjęła na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Rzeźby w pracowni Jerzego Jarnuszkiewicza wieńcząc je dyplomem w roku 1972. Jednym z jej pierwszych osiągnięć artystycznych Falender było wykonanie rzeźb w Carrarze w roku 1976 w ramach stypendium przyznanego przez rząd włoski. Na Salonie Zimowym w Radomiu w roku 1980 otrzymała pierwszą nagrodę, a także nagrodę na III Sympozjum Rzeźby Fanano w roku 1985. Wzięła udział w licznych międzynarodowych sympozjach rzeźbiarskich, m.in. w Villany (1979), Digne les Bains (1991), Guilin Yuzi Paradise, Chiny (2000). Artystka zajmuje się również scenografią teatralną. Oferowana rzeźba wykonana w roku 1998 przedstawia dwa stojące, splecione ze sobą akty, żeński i męski. Sposób ich ujęcia, uwysmuklająca proporcje stylizacja, efekt wyłaniania się postaci ze skały, miękki modelunek i zróżnicowane opracowanie faktury umożliwiające bogatę grę świateł i cieni, wszystkie te cechy morfologiczne wskazują na źródło inspiracji artystki – rzeźbę polską przełomu XIX i XX wieku, prace Laszczaki, Wittiga i Ostrowskiego, a przede wszystkim twórczość największego rzeźbiarza Europy XIX wieku – Auguste`a Rodina. Świadczy o tym również nasycenie rzeźby erotyzmem, pokreślenie życiowej witalności i sensualizmu kochanków, przyciągającej ich do siebie biologicznej siły, a także zróżnicowanie konturu bryły.

42
Barbara FALENDER (ur. 1947, Wrocław)

Drzewo życia, 1998

brąz, wys. 106 cm.
Wystawa "Renesans 2000"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodzona we Wrocławiu studia podjęła na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Rzeźby w pracowni Jerzego Jarnuszkiewicza wieńcząc je dyplomem w roku 1972. Jednym z jej pierwszych osiągnięć artystycznych Falender było wykonanie rzeźb w Carrarze w roku 1976 w ramach stypendium przyznanego przez rząd włoski. Na Salonie Zimowym w Radomiu w roku 1980 otrzymała pierwszą nagrodę, a także nagrodę na III Sympozjum Rzeźby Fanano w roku 1985. Wzięła udział w licznych międzynarodowych sympozjach rzeźbiarskich, m.in. w Villany (1979), Digne les Bains (1991), Guilin Yuzi Paradise, Chiny (2000). Artystka zajmuje się również scenografią teatralną. Oferowana rzeźba wykonana w roku 1998 przedstawia dwa stojące, splecione ze sobą akty, żeński i męski. Sposób ich ujęcia, uwysmuklająca proporcje stylizacja, efekt wyłaniania się postaci ze skały, miękki modelunek i zróżnicowane opracowanie faktury umożliwiające bogatę grę świateł i cieni, wszystkie te cechy morfologiczne wskazują na źródło inspiracji artystki – rzeźbę polską przełomu XIX i XX wieku, prace Laszczaki, Wittiga i Ostrowskiego, a przede wszystkim twórczość największego rzeźbiarza Europy XIX wieku – Auguste`a Rodina. Świadczy o tym również nasycenie rzeźby erotyzmem, pokreślenie życiowej witalności i sensualizmu kochanków, przyciągającej ich do siebie biologicznej siły, a także zróżnicowanie konturu bryły.