Montsfur to artystyczny kolektyw z Częstochowy, który powstał w 2006, a zakończył działalność w 2020 r.. Artyści nie eksponują swojej tożsamości. Twierdzą, że Montsfur to „organizm żyjący na polu sztuki, który żywi się pozostałościami poprzedniej epoki oraz produktami popkultury”. Pierwsza indywidualna wystawa grupy odbyła się w Katowicach w 2007 w ramach festiwalu „Arterie”. Prace były prezentowane w przestrzeni starego dworca kolejowego. Odbite na blachach dzieła zostały skradzione przez… złomiarzy. Grupa tworzyła przede wszystkim w technice szablonu. W twórczości Monstfura często przewija się motyw fabryk, kolei, samochodów i innych symboli okresu PRL-u. Mimo że są artystami z akademickim wykształceniem, na pierwszym miejscu stawiali prawdę i bezkompromisowość — cechy, które według nich odróżniają sztukę ulicy, wywodzącą się z działań na granicy prawa, od sztuki współczesnej. Monstfur tworzył sztukę egalitarną, której założeniem było dojście do szerokiej publiki przy jednoczesnym zachowaniu siły przekazu. Monstfur wystawiał prace na targach sztuki w Monachium, Berlinie, Paryżu i Sztokholmie. Grupa wykonała murale w Jarocinie i Gdańsku. Ma na swoim koncie liczne nagrody – m.in. wyróżnienie honorowe z 2014 i Grand Prix z 2015 na Stencil Art Prize w Sydney. Prace kolektywu znajdują się obecnie w kolekcji sztuki współczesnej Muzeum Śląskiego. Monstfur, wraz z rzeźbiarzem Tomaszem Górnickim, stworzyli wystrój restauracji Ćma w warszawskiej Hali Koszyki.
Montsfur to artystyczny kolektyw z Częstochowy, który powstał w 2006, a zakończył działalność w 2020 r.. Artyści nie eksponują swojej tożsamości. Twierdzą, że Montsfur to „organizm żyjący na polu sztuki, który żywi się pozostałościami poprzedniej epoki oraz produktami popkultury”. Pierwsza indywidualna wystawa grupy odbyła się w Katowicach w 2007 w ramach festiwalu „Arterie”. Prace były prezentowane w przestrzeni starego dworca kolejowego. Odbite na blachach dzieła zostały skradzione przez… złomiarzy. Grupa tworzyła przede wszystkim w technice szablonu. W twórczości Monstfura często przewija się motyw fabryk, kolei, samochodów i innych symboli okresu PRL-u. Mimo że są artystami z akademickim wykształceniem, na pierwszym miejscu stawiali prawdę i bezkompromisowość — cechy, które według nich odróżniają sztukę ulicy, wywodzącą się z działań na granicy prawa, od sztuki współczesnej. Monstfur tworzył sztukę egalitarną, której założeniem było dojście do szerokiej publiki przy jednoczesnym zachowaniu siły przekazu. Monstfur wystawiał prace na targach sztuki w Monachium, Berlinie, Paryżu i Sztokholmie. Grupa wykonała murale w Jarocinie i Gdańsku. Ma na swoim koncie liczne nagrody – m.in. wyróżnienie honorowe z 2014 i Grand Prix z 2015 na Stencil Art Prize w Sydney. Prace kolektywu znajdują się obecnie w kolekcji sztuki współczesnej Muzeum Śląskiego. Monstfur, wraz z rzeźbiarzem Tomaszem Górnickim, stworzyli wystrój restauracji Ćma w warszawskiej Hali Koszyki.