Analogiczna praca reprodukowana w:
Kazimierz Olszański, Wojciech Kossak,Ossolineum 1990, il. 274
Obraz reprodukowany na barwnej pocztówce Wydawnictwa Salonu Malarzy Polskich w Krakowie (druk Zakłady Graficzne „Akropol”).
Szeroka spuścizna artystyczna Wojciecha Kossaka obejmuje oprócz malarstwa batalistyczno-historycznego, także liczne egzemplifikacje scen rodzajowych. Niezależnie od gatunku, wspólnym mianownikiem dla zdecydowanej większości kompozycji jest obecność konia, jako ulubionego motywu malarskiego artysty. Nie inaczej jest w przypadku oferowanego na aukcji obrazu, przedstawiającego drużbów przed karczmą. Praca ta została zreprodukowana i ukazała się nakładem Wydawnictwa Salonu Malarzy Polskich w Krakowie, które zajmowało się propagowaniem polskości poprzez popularyzowanie twórczości rodzimych artystów. Analogiczna, późniejsza i mniejsza kompozycja znajduje się w zbiorach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa (por. Kossakowie, Sopot 2016, s. 155, 195 [kat. wyst.]). Uwieczniony na prezentowanym obrazie motyw spożywania piwa przez sportretowane postaci znajdzie niejako kontynuację w kompozycji z 1929 r. przedstawiającej kawalerzystę
z butelką złocistego trunku. Realizacja została wykonana na zlecenie kampanii reklamowej browaru w Zwierzyńcu i była rozpowszechniona w formie plakatów.
olej, płótno, 76 × 65 cm
sygn. l. d.: W. KOSSAK
Analogiczna praca reprodukowana w:
Kazimierz Olszański, Wojciech Kossak,Ossolineum 1990, il. 274
Obraz reprodukowany na barwnej pocztówce Wydawnictwa Salonu Malarzy Polskich w Krakowie (druk Zakłady Graficzne „Akropol”).
Szeroka spuścizna artystyczna Wojciecha Kossaka obejmuje oprócz malarstwa batalistyczno-historycznego, także liczne egzemplifikacje scen rodzajowych. Niezależnie od gatunku, wspólnym mianownikiem dla zdecydowanej większości kompozycji jest obecność konia, jako ulubionego motywu malarskiego artysty. Nie inaczej jest w przypadku oferowanego na aukcji obrazu, przedstawiającego drużbów przed karczmą. Praca ta została zreprodukowana i ukazała się nakładem Wydawnictwa Salonu Malarzy Polskich w Krakowie, które zajmowało się propagowaniem polskości poprzez popularyzowanie twórczości rodzimych artystów. Analogiczna, późniejsza i mniejsza kompozycja znajduje się w zbiorach Muzeum Historycznego Miasta Krakowa (por. Kossakowie, Sopot 2016, s. 155, 195 [kat. wyst.]). Uwieczniony na prezentowanym obrazie motyw spożywania piwa przez sportretowane postaci znajdzie niejako kontynuację w kompozycji z 1929 r. przedstawiającej kawalerzystę
z butelką złocistego trunku. Realizacja została wykonana na zlecenie kampanii reklamowej browaru w Zwierzyńcu i była rozpowszechniona w formie plakatów.