Ukończyła studia na Wydziale Grafiki katowickiego ASP. W 2013 r. otrzymała wyróżnienie, za pracę dyplomową pt. Obrazy pod powiekami. W tym samym roku, wzięła udział w wystawie Najlepsze Dyplomy 2013 w Zbrojowni Sztuki w Gdańsku. W 2014 r. otrzymała IV nagrodę w konkursie malarskim, promującym absolwentów uczelni artystycznych, Promocje 2014. Aktualnie mieszka i pracuje we Wrocławiu. Dyscypliną, która szczególnie ją pochłania, jest malarstwo. Silnym źródłem inspiracji dla obrazów jest fotografia. Zdjęcie w twórczości J.E pełni rolę bazy, na którą narzucona zostaje powłoka zbudowana z obserwacji autorki, interpretacji, oraz elementów przez nią wykluczonych. Celem takiego działania jest przede wszystkim, wycofanie na dalszy plan tego co oczywiste. Obraz, według założeń artystki, paradoksalnie powinien odzwierciedlać wielowarstwowość, zaklętej w dwóch wymiarach rzeczywistości oraz inicjować, ciągle na nowo, chęć jego obserwacji, analizy i interpretacji.

24
Justyna JĘDRZEJOWSKA (ur. 1986, Tarnowskie Góry)

Druga faza snu, 2015

olej, płótno, 130 x 140 cm,
sygn. na odwrocie: JE | 2015 | DRUGA FAZA SNU

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ukończyła studia na Wydziale Grafiki katowickiego ASP. W 2013 r. otrzymała wyróżnienie, za pracę dyplomową pt. Obrazy pod powiekami. W tym samym roku, wzięła udział w wystawie Najlepsze Dyplomy 2013 w Zbrojowni Sztuki w Gdańsku. W 2014 r. otrzymała IV nagrodę w konkursie malarskim, promującym absolwentów uczelni artystycznych, Promocje 2014. Aktualnie mieszka i pracuje we Wrocławiu. Dyscypliną, która szczególnie ją pochłania, jest malarstwo. Silnym źródłem inspiracji dla obrazów jest fotografia. Zdjęcie w twórczości J.E pełni rolę bazy, na którą narzucona zostaje powłoka zbudowana z obserwacji autorki, interpretacji, oraz elementów przez nią wykluczonych. Celem takiego działania jest przede wszystkim, wycofanie na dalszy plan tego co oczywiste. Obraz, według założeń artystki, paradoksalnie powinien odzwierciedlać wielowarstwowość, zaklętej w dwóch wymiarach rzeczywistości oraz inicjować, ciągle na nowo, chęć jego obserwacji, analizy i interpretacji.