Malarz urodzony w Haale, działający głównie w Monachium. Tam początkowo uczył się rysunku u Wiliama Kranicha. Następnie odbył kursy malarstwa w Ludowej Szkole Aktu i Portretu. W latach 1945-48 studiował u Alexandra Mauten. W latach 1948-49 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Burg Giebichstein, pod kierunkiem prof. Crodela. Od 1948 roku tworzył jako niezależny malarz. Od 1956 roku zbliżył się do Otto Pippela, którego był najbliższym przyjacielem aż do śmierci. Pobierał również lekcje malarstwa u akademickiego malarza Williama Crane. W latach sześćdziesiątych miał pierwsze indywidualne wystawy swych prac, zorganizowane przez monachijską Galerie Schumacher oraz berlińską Sagert&Co. Po 1964 r. wiele podróżował do Afryki, Ameryki, Indii, Tajlandii i po Himalajach. Malował pejzaże ze sztafażem, kwiaty, targi, ogródki piwne i weduty. Jest jednym ze znaczących niemieckich impresjonistów - jego styl malarski wyróżnia się przede wszystkim zastosowaniem techniki szpachlowej, którą wprowadza on światło do kolorów. Jego prace często są spotykane na europejskich aukcjach.

6
Wolfgang Heinz UNGER (ur. 1929 Haale)

DROGA SKRAJEM LASU

Olej, tektura; 18,5 x 32,5 cm
Sygnowany p.d.: W.H. Unger

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz urodzony w Haale, działający głównie w Monachium. Tam początkowo uczył się rysunku u Wiliama Kranicha. Następnie odbył kursy malarstwa w Ludowej Szkole Aktu i Portretu. W latach 1945-48 studiował u Alexandra Mauten. W latach 1948-49 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Burg Giebichstein, pod kierunkiem prof. Crodela. Od 1948 roku tworzył jako niezależny malarz. Od 1956 roku zbliżył się do Otto Pippela, którego był najbliższym przyjacielem aż do śmierci. Pobierał również lekcje malarstwa u akademickiego malarza Williama Crane. W latach sześćdziesiątych miał pierwsze indywidualne wystawy swych prac, zorganizowane przez monachijską Galerie Schumacher oraz berlińską Sagert&Co. Po 1964 r. wiele podróżował do Afryki, Ameryki, Indii, Tajlandii i po Himalajach. Malował pejzaże ze sztafażem, kwiaty, targi, ogródki piwne i weduty. Jest jednym ze znaczących niemieckich impresjonistów - jego styl malarski wyróżnia się przede wszystkim zastosowaniem techniki szpachlowej, którą wprowadza on światło do kolorów. Jego prace często są spotykane na europejskich aukcjach.