Katarzyna Zielska (ur. 1991) ukończyła studia na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, na Wydziale Malarstwa w 2017 roku w pracowni prof. Stanisława Baja. Dwukrotnie uzyskała Wyróżnienie Dziekana dla najlepszych studentów, oraz stypendium Rektora ASP w Warszawie. W 2019 roku jej prace zostały wyróżnione w finale konkursu Nowy Obraz/ Nowe Spojrzenie Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W 2019 roku została finalistką konkursu im. Eibischa w Galerii Katarzyny Napiórkowskiej w Warszawie. W 2022 roku obraz Zielskiej został zakwalifikowany do finału konkursu im. Mariana Michalika, organizowanego przez Miejską Galerię w Częstochowie. W swojej twórczości artystka skupia się na różnorodnej formie pejzażu i jego przetworzeniach. Interesuje ją rola natury w kulturze, a także jej mocne oddziaływanie na emocje odbiorcy. Posługując się językiem malarskim, często przetwarza formy realistyczne, aby nadać im bardziej symboliczny wydźwięk i mocniej skupić uwagę na temacie przewodnim oraz nastroju pracy. Obrazy artystki są budowane za pomocą wyrazistego światła, kontrastów i dosyć wyrazistej struktury przestrzennej. Interesują ją obiekty, które odbiegają od klasycznego, harmonijnego piękna.
olej na płótnie, 30 x 40 cm,
opisany na odwrociu
Katarzyna Zielska (ur. 1991) ukończyła studia na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, na Wydziale Malarstwa w 2017 roku w pracowni prof. Stanisława Baja. Dwukrotnie uzyskała Wyróżnienie Dziekana dla najlepszych studentów, oraz stypendium Rektora ASP w Warszawie. W 2019 roku jej prace zostały wyróżnione w finale konkursu Nowy Obraz/ Nowe Spojrzenie Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W 2019 roku została finalistką konkursu im. Eibischa w Galerii Katarzyny Napiórkowskiej w Warszawie. W 2022 roku obraz Zielskiej został zakwalifikowany do finału konkursu im. Mariana Michalika, organizowanego przez Miejską Galerię w Częstochowie. W swojej twórczości artystka skupia się na różnorodnej formie pejzażu i jego przetworzeniach. Interesuje ją rola natury w kulturze, a także jej mocne oddziaływanie na emocje odbiorcy. Posługując się językiem malarskim, często przetwarza formy realistyczne, aby nadać im bardziej symboliczny wydźwięk i mocniej skupić uwagę na temacie przewodnim oraz nastroju pracy. Obrazy artystki są budowane za pomocą wyrazistego światła, kontrastów i dosyć wyrazistej struktury przestrzennej. Interesują ją obiekty, które odbiegają od klasycznego, harmonijnego piękna.