Studia w Odessie i w Penzie oraz w Moskwie w Wyższej Artystycznej Naukowo-Technicznej Pracowni pod kierunkiem W. Kandinsky`ego. Od 1922 r w Polsce. Członek Stowarzyszenia Artystów Plastyków Rytm i ugrupowania Start. Wielokrotnie wystawiał w Polsce i brał udział w prezentacji polskiej sztuki za granicą. Obecnie znany przede wszystkim z perfekcyjnych pejzaży i martwych natur, sielskich polskich widoków malowanych w konwencji koloryzmu. Twórczą, artystyczną postawę artysty ukształtował kubizm, futuryzm i konstruktywizm. W pierwszym okresie , twórczość artysty uległa wpływom postkubistycznym, malował wyimaginowane konstrukcje techniczne, zgeometryzowane fragmenty maszyn, uległ fascynacji ztechnicyzowanego świata, później przyswoił zasady koloryzmu. Jest też autorem abstrakcyjnych kompozycji kolażowych. Przez kilkadziesiąt lat malował cykl Katedry utrzymany w impresjonistycznej manierze.
Olej, płótno; 63 x 88 cm
Sygnowany p.d.; K. Mackiewicz
Studia w Odessie i w Penzie oraz w Moskwie w Wyższej Artystycznej Naukowo-Technicznej Pracowni pod kierunkiem W. Kandinsky`ego. Od 1922 r w Polsce. Członek Stowarzyszenia Artystów Plastyków Rytm i ugrupowania Start. Wielokrotnie wystawiał w Polsce i brał udział w prezentacji polskiej sztuki za granicą. Obecnie znany przede wszystkim z perfekcyjnych pejzaży i martwych natur, sielskich polskich widoków malowanych w konwencji koloryzmu. Twórczą, artystyczną postawę artysty ukształtował kubizm, futuryzm i konstruktywizm. W pierwszym okresie , twórczość artysty uległa wpływom postkubistycznym, malował wyimaginowane konstrukcje techniczne, zgeometryzowane fragmenty maszyn, uległ fascynacji ztechnicyzowanego świata, później przyswoił zasady koloryzmu. Jest też autorem abstrakcyjnych kompozycji kolażowych. Przez kilkadziesiąt lat malował cykl Katedry utrzymany w impresjonistycznej manierze.