W latach dwudziestych artysta interesował się pejzażem lokalnym. Ze szczególnym zamiłowaniem wybierał fragment drogi, jej zakręt czy zwarte zabudowania domów i z tych widoków czerpał swe malarskie inspiracje. Bardzo często w tych pejzażach przedstawiał też postaci. Pejzaże te należy określić jako realistyczne, a wybór motywu w połączeniu z uproszczoną formą plastyczną ukazuje nam niepowtarzalne dzieło sztuki w postaci nastrojowego, lirycznego pejzażu.
olej, płótno;
27 x 41 cm
sygn. l.d. T. Makowski
Na odwrocie: Tadé Makowski/ La route/ Paris
W latach dwudziestych artysta interesował się pejzażem lokalnym. Ze szczególnym zamiłowaniem wybierał fragment drogi, jej zakręt czy zwarte zabudowania domów i z tych widoków czerpał swe malarskie inspiracje. Bardzo często w tych pejzażach przedstawiał też postaci. Pejzaże te należy określić jako realistyczne, a wybór motywu w połączeniu z uproszczoną formą plastyczną ukazuje nam niepowtarzalne dzieło sztuki w postaci nastrojowego, lirycznego pejzażu.