W latach dwudziestych artysta interesował się pejzażem lokalnym. Ze szczególnym zamiłowaniem wybierał fragment drogi, jej zakręt czy zwarte zabudowania domów i z tych widoków czerpał swe malarskie inspiracje. Bardzo często w tych pejzażach przedstawiał też postaci. Pejzaże te należy określić jako realistyczne, a wybór motywu w połączeniu z uproszczoną formą plastyczną ukazuje nam niepowtarzalne dzieło sztuki w postaci nastrojowego, lirycznego pejzażu.

14
Tadeusz MAKOWSKI (1882 Oświęcim -1932 Paryż)

Droga, ok. 1926

olej, płótno; 27 x 41 cm
sygn. l.d. T.Makowski
na odwrocie: Tade Makowski/ La route/ Paris


Estymacja: 200000-220000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W latach dwudziestych artysta interesował się pejzażem lokalnym. Ze szczególnym zamiłowaniem wybierał fragment drogi, jej zakręt czy zwarte zabudowania domów i z tych widoków czerpał swe malarskie inspiracje. Bardzo często w tych pejzażach przedstawiał też postaci. Pejzaże te należy określić jako realistyczne, a wybór motywu w połączeniu z uproszczoną formą plastyczną ukazuje nam niepowtarzalne dzieło sztuki w postaci nastrojowego, lirycznego pejzażu.