Wystawiany:
- „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza. Państwowa Galeria Sztuki, 30.06–25.09.2011.
Reprodukowany i opisywany:
- „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza.[katalog wystawy], Sopot 2011, str. 110.
„Nie zawsze artysta znajduje w naturze gotowy krajobraz, nie zawsze jest taki fragment pejzażu, że z niego należy tylko coś usunąć lub podkreślić – często bywa tak, że na krajobraz trzeba złożyć więcej motywów, zebranych w różnych miejscach. Artysta zbiera wtedy niezbędne szkice z natury i komponuje z nich jedną organiczna całość w domu, w pracowni. Takim szlakiem idzie się, kiedy artysta chce wybrać materiał do jakiejś idei obmyślonej z góry. Krajobraz stworzony drogą kompozycji posiada więcej treści od przypadkiem znalezionego”
Oksana Biła, „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza”, [katalog wystawy], PGS Sopot 2011, s. 14.
olej, tektura, 49 × 57 cm
sygn. l. d.: Trusz
Wystawiany:
- „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza. Państwowa Galeria Sztuki, 30.06–25.09.2011.
Reprodukowany i opisywany:
- „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza.[katalog wystawy], Sopot 2011, str. 110.
„Nie zawsze artysta znajduje w naturze gotowy krajobraz, nie zawsze jest taki fragment pejzażu, że z niego należy tylko coś usunąć lub podkreślić – często bywa tak, że na krajobraz trzeba złożyć więcej motywów, zebranych w różnych miejscach. Artysta zbiera wtedy niezbędne szkice z natury i komponuje z nich jedną organiczna całość w domu, w pracowni. Takim szlakiem idzie się, kiedy artysta chce wybrać materiał do jakiejś idei obmyślonej z góry. Krajobraz stworzony drogą kompozycji posiada więcej treści od przypadkiem znalezionego”
Oksana Biła, „Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza”, [katalog wystawy], PGS Sopot 2011, s. 14.