Stanisław Janowski malarz, ilustrator, scenograf. Kształcił się w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u W. Łuszczkiewicza, F. Szynalewskiego, I. Jabłońskiego w latach 1882-1886. Wyjechał do Monachium, gdzie kształcił się u Johanna C. Hertericha w 1886 oraz u A. Liezena - Mayera. Podróżował do Włoch. Był mężem Gabrieli Zapolskiej. W 1912 otrzymał mianowanie na profesora Wolnej Akademii Sztuk we Lwowie. Był również członkiem TPSP oraz TZSP.
Był cenionym pejzażystą, który wraz z monachijskim artystą Bollerem, a także z grupą młodych artystów polskich namalował panoramę "Tatr". Malował również pejzaże, portrety, sceny rodzajowe lub myśliwskie. Z okresu służby w Legionach pochodzą liczne rysunki i akwarele o tematyce wojskowej. Interesował się ilustracją książkową (wykonał m.in. ilustracje do Stefana Żeromskiego).
Prezentowany obraz jest malowany gładko z widocznym śladem dynamicznego pociągnięcia pędzla. Widok na dolinę z drogą wiodącą do kościoła w typie małych, górskich, drewnianych kościółków ze spadzistym dachem ujęty został z perspektywy wzgórza.

41
Stanisław JANOWSKI (1866 - 1942)

DREWNIANY KOŚCIÓŁ W DOLINIE

Olej, płótno; 96 x 66,2 cm
Sygnowany l. d.: St. Janowski

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Stanisław Janowski malarz, ilustrator, scenograf. Kształcił się w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u W. Łuszczkiewicza, F. Szynalewskiego, I. Jabłońskiego w latach 1882-1886. Wyjechał do Monachium, gdzie kształcił się u Johanna C. Hertericha w 1886 oraz u A. Liezena - Mayera. Podróżował do Włoch. Był mężem Gabrieli Zapolskiej. W 1912 otrzymał mianowanie na profesora Wolnej Akademii Sztuk we Lwowie. Był również członkiem TPSP oraz TZSP.
Był cenionym pejzażystą, który wraz z monachijskim artystą Bollerem, a także z grupą młodych artystów polskich namalował panoramę "Tatr". Malował również pejzaże, portrety, sceny rodzajowe lub myśliwskie. Z okresu służby w Legionach pochodzą liczne rysunki i akwarele o tematyce wojskowej. Interesował się ilustracją książkową (wykonał m.in. ilustracje do Stefana Żeromskiego).
Prezentowany obraz jest malowany gładko z widocznym śladem dynamicznego pociągnięcia pędzla. Widok na dolinę z drogą wiodącą do kościoła w typie małych, górskich, drewnianych kościółków ze spadzistym dachem ujęty został z perspektywy wzgórza.