Praca jest przykładem nakładania dwóch różnych form zapisu - litografii i rysunku. Graficzna odbitka nawiązująca do serii Faktów rysunkowych powstała poprzez zapełnianie powierzchni siecią linii pionowych, poziomych, owalnych. Na czarnej litograficznej kompozycji artysta narysował dwie przekątne, przecinające się linie - czerwoną i niebieską.
W seriach rysunkowych realizowanych od drugiej połowy lat 70. artysta stawiał pytania o ciężar, przestrzeń i czas rysunku. W Faktach rysunkowych interesowała go zarówno materialność, jak i procesualność zapisu. W latach 80. często łączył rysunek z mechanicznymi metodami zapisu, m.in. z drukiem, fotografią.
1988
Litografia, rysunek, czerwona i niebieska kredka, papier, 56 x 76,5 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło);
Sygn. dat. i tytuł na przodzie
Praca jest przykładem nakładania dwóch różnych form zapisu - litografii i rysunku. Graficzna odbitka nawiązująca do serii Faktów rysunkowych powstała poprzez zapełnianie powierzchni siecią linii pionowych, poziomych, owalnych. Na czarnej litograficznej kompozycji artysta narysował dwie przekątne, przecinające się linie - czerwoną i niebieską.
W seriach rysunkowych realizowanych od drugiej połowy lat 70. artysta stawiał pytania o ciężar, przestrzeń i czas rysunku. W Faktach rysunkowych interesowała go zarówno materialność, jak i procesualność zapisu. W latach 80. często łączył rysunek z mechanicznymi metodami zapisu, m.in. z drukiem, fotografią.