LITERATURA:
"Gazeta Wyborcza", 1999
wyd. I "Komiks. Antologia komiksu polskiego", Egmont 2000
wyd. II Kultura Gniewu, "Krzesło w piekle", 2015

Grafik, malarz, storyboardzista, twórca komiksów. Absolwent Liceum Plastycznego, potem dwukrotnie student ASP w Warszawie (Wydział Architektury Wnętrz, Wydział Grafiki). Jest autorem rysunków do komiksów, m.in. Mikropolis, Esencja, Achtung Zelig. Swoje pierwsze komiksy zaczął tworzyć w szkole podstawowej. Były to adaptacje seriali telewizyjnych, m.in. "Kosmos 1999" oraz autorskie wersje przygód Tarzana i Koraka, które znał z komiksów kupowanych na warszawskim Wolumenie. Zadebiutował w 1988 r. jako ilustrator opowiadań w Nowej Fantastyce, gdzie ukazał się również jego pierwsze komiksy. W "Nowej Fantastyce" poznał Macieja Parowskiego, który zaproponował mu narysowanie komiksu "Burza". W 1992 na pierwszym roku grafiki na warszawskiej ASP poznał Dennisa Wojdę, późniejszego scenarzystę Mikropolis i Tabula Rasa. Pierwszym komiksem, który wspólnie zrealizowali był "Taksówkarz". Był to prawdopodobnie pierwszy pasek z serii Mikropolis, która od 1994 regularnie ukazywała się w magazynie "Kelvin & Celsjusz" (numery 3-9). Kolejne paski z tej serii ukazywały się ponadto w czasopismach "BRUM" (1995), "Nowa Fantastyka", "Gazeta Wyborcza", "Ślizg" (1998), "Komiks Forum", "Plastik" (1999), "AQQ", "Arena Komiks", "Klatka vs. Lekarstwo", "Wprost", "Click!", "Aktivist", "Aktivist Exklusiv" (2004 - 2005; jako "Notatki z Mikropolis"),"DosDedos", "Fluid", "Meble", "The Cut By Levi's" (2008). W 2000 komiks "Krzesło w piekle" z serii "Mikropolis" otrzymał Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Komiksu w Łodzi. Esencja do scenariusza Grzegorza Janusza w roku 2003 zdobyła główną nagrodę w pierwszej edycji Europejskiego Konkursu Komiksowego, organizowanego przez francuskie wydawnictwo Glénat i szwajcarską telewizję arte.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

34
Krzysztof GAWRONKIEWICZ (ur. 1969)

"draMMat", komplet, 1999

tusz, akwarela, blaudruk/papier, 23,5 x 41 cm x2
sygnowany u dołu: 'Gawronkiewicz & Janusz '99'
scenariusz: Grzegorz Janusz

Zobacz katalog

DESA UNICUM

Komiks. Uniwersum

24.11.2020

19:00

Cena wywoławcza:
Estymacja: 4 500 - 7 500 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

LITERATURA:
"Gazeta Wyborcza", 1999
wyd. I "Komiks. Antologia komiksu polskiego", Egmont 2000
wyd. II Kultura Gniewu, "Krzesło w piekle", 2015

Grafik, malarz, storyboardzista, twórca komiksów. Absolwent Liceum Plastycznego, potem dwukrotnie student ASP w Warszawie (Wydział Architektury Wnętrz, Wydział Grafiki). Jest autorem rysunków do komiksów, m.in. Mikropolis, Esencja, Achtung Zelig. Swoje pierwsze komiksy zaczął tworzyć w szkole podstawowej. Były to adaptacje seriali telewizyjnych, m.in. "Kosmos 1999" oraz autorskie wersje przygód Tarzana i Koraka, które znał z komiksów kupowanych na warszawskim Wolumenie. Zadebiutował w 1988 r. jako ilustrator opowiadań w Nowej Fantastyce, gdzie ukazał się również jego pierwsze komiksy. W "Nowej Fantastyce" poznał Macieja Parowskiego, który zaproponował mu narysowanie komiksu "Burza". W 1992 na pierwszym roku grafiki na warszawskiej ASP poznał Dennisa Wojdę, późniejszego scenarzystę Mikropolis i Tabula Rasa. Pierwszym komiksem, który wspólnie zrealizowali był "Taksówkarz". Był to prawdopodobnie pierwszy pasek z serii Mikropolis, która od 1994 regularnie ukazywała się w magazynie "Kelvin & Celsjusz" (numery 3-9). Kolejne paski z tej serii ukazywały się ponadto w czasopismach "BRUM" (1995), "Nowa Fantastyka", "Gazeta Wyborcza", "Ślizg" (1998), "Komiks Forum", "Plastik" (1999), "AQQ", "Arena Komiks", "Klatka vs. Lekarstwo", "Wprost", "Click!", "Aktivist", "Aktivist Exklusiv" (2004 - 2005; jako "Notatki z Mikropolis"),"DosDedos", "Fluid", "Meble", "The Cut By Levi's" (2008). W 2000 komiks "Krzesło w piekle" z serii "Mikropolis" otrzymał Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Komiksu w Łodzi. Esencja do scenariusza Grzegorza Janusza w roku 2003 zdobyła główną nagrodę w pierwszej edycji Europejskiego Konkursu Komiksowego, organizowanego przez francuskie wydawnictwo Glénat i szwajcarską telewizję arte.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.