Ukazała się rok po śmierci artysty, w styczniu 1958 r., przygotowana staraniem przyjaciół, w nakładzie zaledwie 45 numerowanych egzemplarzy; ten egz. ma nr 20. Każdą z 12 akwafort opatrzono facsimile sygnatury artysty i liczbą odbitki: "20/45". Wstęp napisał Louis Calevaert-Brun, wybitny grafik paryski.
Malarz, grafik, ilustrator. W l. 1919-1922 wystawiał z formistami (zwłaszcza we Lwowie). W 1922 przebywał w Niemczech, m.in. w pracowni Archipenki. Na początku lat 30-tych związał się ze zrzeszeniem awangardowych malarzy lwowskich "artes". Od 1937 r. do końca życia mieszkał i pracował w Paryżu. Prace w Muz. Narodowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, w łódzkim Muzeum Sztuki.
teka 12 akwafort, formaty różne na arkuszach papieru czerpanego
Arches (filigrany), 43 x 33 cm. K. 4, 12 tablic, k. 6. Opr. ppł., tekt., złocony napis na grzbiecie.
Z kolekcji Jerzego Ficowskiego.
Rzadkość antykwaryczna.
Ukazała się rok po śmierci artysty, w styczniu 1958 r., przygotowana staraniem przyjaciół, w nakładzie zaledwie 45 numerowanych egzemplarzy; ten egz. ma nr 20. Każdą z 12 akwafort opatrzono facsimile sygnatury artysty i liczbą odbitki: "20/45". Wstęp napisał Louis Calevaert-Brun, wybitny grafik paryski.
Malarz, grafik, ilustrator. W l. 1919-1922 wystawiał z formistami (zwłaszcza we Lwowie). W 1922 przebywał w Niemczech, m.in. w pracowni Archipenki. Na początku lat 30-tych związał się ze zrzeszeniem awangardowych malarzy lwowskich "artes". Od 1937 r. do końca życia mieszkał i pracował w Paryżu. Prace w Muz. Narodowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, w łódzkim Muzeum Sztuki.