Urodzona w 1964 r. w Krakowie. Malarka i fotograficzka. Ukończyła krakowską ASP. Mieszka i pracuje w Krakowie. Naucza w Warszawie. Uprawia malarstwo, fotografię, obiekty i instalacje w otwartej przestrzeni oraz wideoinstalacje. W cyklu Stopklatki, autorka tworzy serie fotograficznych ujęć tego samego motywu w zmieniającym się oświetleniu. Są to neutralne i spokojne w wyrazie płaszczyzny ścian o zdecydowanie mocno skontrastowanych strefach światła i cienia. Kolejne "stopklatki" rejestrują, w niewielkich odstępach czasu, przemieszczający się podział stref i niuansowo zmieniający się miedzy nimi kontrast. Fotografie są odrealnione przez wyraźne przebarwienie w stronę jednej gamy: ciepłej lub zimnej. Zestawione razem, sprawiają wrażenie abstrakcyjnych, malarskich kompozycji. W cyklu Doświetlanie, zapoczątkowanym kilka lat temu zapisuje procesy świetlne na ścianach pracowni. "Zamknięcie fotografii w formie obiektów jest próbą zatrzymania fizycznie tego światła w obiektach".
obiekt fotograficzny: (fotografia, pleksi), 45 x 30 x 4,5 cm, egz. autorski z ed. 1/6,
sygn. na odwrocie: Maria Pyrlik "Doświetlanie ! Nr 4", 2009; 1/6
Estymacja: 4000-4200 zł
Urodzona w 1964 r. w Krakowie. Malarka i fotograficzka. Ukończyła krakowską ASP. Mieszka i pracuje w Krakowie. Naucza w Warszawie. Uprawia malarstwo, fotografię, obiekty i instalacje w otwartej przestrzeni oraz wideoinstalacje. W cyklu Stopklatki, autorka tworzy serie fotograficznych ujęć tego samego motywu w zmieniającym się oświetleniu. Są to neutralne i spokojne w wyrazie płaszczyzny ścian o zdecydowanie mocno skontrastowanych strefach światła i cienia. Kolejne "stopklatki" rejestrują, w niewielkich odstępach czasu, przemieszczający się podział stref i niuansowo zmieniający się miedzy nimi kontrast. Fotografie są odrealnione przez wyraźne przebarwienie w stronę jednej gamy: ciepłej lub zimnej. Zestawione razem, sprawiają wrażenie abstrakcyjnych, malarskich kompozycji. W cyklu Doświetlanie, zapoczątkowanym kilka lat temu zapisuje procesy świetlne na ścianach pracowni. "Zamknięcie fotografii w formie obiektów jest próbą zatrzymania fizycznie tego światła w obiektach".