Tadeusz Cybulski po uzyskaniu doktoratu z prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Konstantego Laszczki rzeźbę (1905-10) i u Wojciecha Weissa malarstwo (918-20). Za granicą kształcił się w roku 1914 w wiedeńskiej Akademii u E. Gerischa i w latach 1924-25 w paryskiej filii ASP w Krakowie u Józefa Pankiewicza. Jako malarz związał się z Cechem Artystów Plastyków "Jednoróg" (działającym od 1926 roku), Zrzeszeniem Artystów Plastyków "Zwornik" (działającym w latach 1919-30), ZZPAP i TPSP w Krakowie, z którymi stale wystawiał swoje prace. Ponadto prezentował swoje obrazy na wystawach IPS-u a za granicą brał udział w wystawach organizowanych przez TOSSPO. Malował studia portretowe, pejzaże i martwe natury. Poza tym zajmował się także rzeźbą, scenografią, projektowaniem kostiumów teatralnych, działalnością pedagogiczną i krytyką literacką. Był również muzykiem.
Obraz niezwykle ekspresyjnie malowany. Dzięki farbom kładzionym grubymi świetlistymi impastami sprawia wrażenie swobodnej wrażeniowej notatki. Lekkość pędzla i urozmaicenie kolorystyczne podkreślają dodatkowo dekoracyjne walory obrazu.
Olej, płótno; 50,5 x 40,5 cm
Sygnowany p. d.: TCybulski 929;
z lewej u dołu dedykacja: Kochanemu | Dyrektorowi Eug Bujańskiemu | Cybulski
Tadeusz Cybulski po uzyskaniu doktoratu z prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Konstantego Laszczki rzeźbę (1905-10) i u Wojciecha Weissa malarstwo (918-20). Za granicą kształcił się w roku 1914 w wiedeńskiej Akademii u E. Gerischa i w latach 1924-25 w paryskiej filii ASP w Krakowie u Józefa Pankiewicza. Jako malarz związał się z Cechem Artystów Plastyków "Jednoróg" (działającym od 1926 roku), Zrzeszeniem Artystów Plastyków "Zwornik" (działającym w latach 1919-30), ZZPAP i TPSP w Krakowie, z którymi stale wystawiał swoje prace. Ponadto prezentował swoje obrazy na wystawach IPS-u a za granicą brał udział w wystawach organizowanych przez TOSSPO. Malował studia portretowe, pejzaże i martwe natury. Poza tym zajmował się także rzeźbą, scenografią, projektowaniem kostiumów teatralnych, działalnością pedagogiczną i krytyką literacką. Był również muzykiem.
Obraz niezwykle ekspresyjnie malowany. Dzięki farbom kładzionym grubymi świetlistymi impastami sprawia wrażenie swobodnej wrażeniowej notatki. Lekkość pędzla i urozmaicenie kolorystyczne podkreślają dodatkowo dekoracyjne walory obrazu.