Artur Markowicz studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m. in.: u L. Löfflera, F. Cynka oraz J. Matejki. Kształcił się także w akademii monachijskiej i w Paryżu u J. L. Gérôme`a, gdzie wystawiał na Salonach Towarzystwa Artystów Francuskich oraz na Salonie Jesiennym. Po powrocie do kraju osiadł w Krakowie. Prowadził ożywioną działalność artystyczną wielokrotnie wystawiając w wielu miastach Polski i Europy oraz przynależąc do organizacji twórców Żydowskich Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych. Pochodzenie Markowicza zdeterminowało jego twórczość. Artysta, posługując się przede wszystkim pastelami, malował sceny z życia Żydów. Są to najczęściej przedstawienia starców nad księgami, dyskutujących, modlących się w synagodze, rozmawiających w scenerii uliczek krakowskiego Kazimierza itp. W swoich pracach Markowicz odtwarza szczególny mistyczny i melancholijny klimat przedwojennego Kazimierza wraz z jego mieszkańcami. Prezentowane rysunki o swobodnej, żywej kresce świetnie dokumentują ówczesne realia.
Ołówek, papier; 18,2 x 16 cm
Sygnowany ołówkiem l.d.: A. MARKOWICZ.
Artur Markowicz studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m. in.: u L. Löfflera, F. Cynka oraz J. Matejki. Kształcił się także w akademii monachijskiej i w Paryżu u J. L. Gérôme`a, gdzie wystawiał na Salonach Towarzystwa Artystów Francuskich oraz na Salonie Jesiennym. Po powrocie do kraju osiadł w Krakowie. Prowadził ożywioną działalność artystyczną wielokrotnie wystawiając w wielu miastach Polski i Europy oraz przynależąc do organizacji twórców Żydowskich Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych. Pochodzenie Markowicza zdeterminowało jego twórczość. Artysta, posługując się przede wszystkim pastelami, malował sceny z życia Żydów. Są to najczęściej przedstawienia starców nad księgami, dyskutujących, modlących się w synagodze, rozmawiających w scenerii uliczek krakowskiego Kazimierza itp. W swoich pracach Markowicz odtwarza szczególny mistyczny i melancholijny klimat przedwojennego Kazimierza wraz z jego mieszkańcami. Prezentowane rysunki o swobodnej, żywej kresce świetnie dokumentują ówczesne realia.