Proweniencja:
W 1931 obraz A. Halickiej z autorskim tytułem - Les Maisons au Bord de la Mer - wystawiony był w filadelfijskiej Crillon Galleries jako własność Bernarda Davisa (ur. 1893), filantropa, bankiera i przemysłowca, właściciela zakładów włókienniczych La France Industries w Filadelfii, a także wybitnego kolekcjonera sztuki, zapalonego filatelisty, założyciela i dyrektora National Philatelic Museum przy tamtejszym Temple University (1948). W latach 40. Bernard Davis liczne obrazy ze swej kolekcji - znanej jako La France Art Institute - ofiarował do zbiorów amerykańskich muzeów, m.in. Philadelphia Museum of Art oraz Museum of Modern Art (MoMA) w Nowym Jorku.
Obraz wymieniony i reprodukowany:
- [Katalog] Halicka, April 23 to May 9 1931, Crillon Galleries, Inc., Rittenhouse Square, West, Philadelphia Penna., nr kat 18, il. na okładce (jako: Les Maisons au Bord de la Mer; z adnotacją: Collection Bernard Davis, Philadelphia).
olej, płótno
65 x 92 cm
sygn. p.d.: Halicka
Na lewej bocznej listwie krosna napis tuszem: B.D. [znak kolekcji Bernarda Davisa (?)]
Proweniencja:
W 1931 obraz A. Halickiej z autorskim tytułem - Les Maisons au Bord de la Mer - wystawiony był w filadelfijskiej Crillon Galleries jako własność Bernarda Davisa (ur. 1893), filantropa, bankiera i przemysłowca, właściciela zakładów włókienniczych La France Industries w Filadelfii, a także wybitnego kolekcjonera sztuki, zapalonego filatelisty, założyciela i dyrektora National Philatelic Museum przy tamtejszym Temple University (1948). W latach 40. Bernard Davis liczne obrazy ze swej kolekcji - znanej jako La France Art Institute - ofiarował do zbiorów amerykańskich muzeów, m.in. Philadelphia Museum of Art oraz Museum of Modern Art (MoMA) w Nowym Jorku.
Obraz wymieniony i reprodukowany:
- [Katalog] Halicka, April 23 to May 9 1931, Crillon Galleries, Inc., Rittenhouse Square, West, Philadelphia Penna., nr kat 18, il. na okładce (jako: Les Maisons au Bord de la Mer; z adnotacją: Collection Bernard Davis, Philadelphia).