CHUDZICKI MICHAŁ
Urodzony w Kraśniku, absolwent państwowego Liceum sztuk Plastycznych im. Bernardo Morando w Zamościu. W latach 2006-2011 studiował na Wydziale Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Uzyskał dyplom w pracowni Prof. Leszka Misiaka. Zajmuje się przede wszystkim malarstwem oraz kolażem, a także instalacją, filmem i fotografią. W jego twórczości można odnaleźć wiele odniesień oraz wyraźnych inspiracji sztuką wielkich mistrzów renesansu, dadaizmu i surrealizmu awangardy XX wieku. Jest współzałożycielem kolektywu Roboczogodzina, z którym w 2011 roku stworzył projekt w ramach Grolsh Art Boom Festival. Od 2011 roku kreował postać Bruno Larka (1901-1936), fikcyjnego artysty, tworząc na rzecz tej kreacji fikcyjne prace. Posłużył się fikcją jako narzędziem, aby poddać w wątpliwość historię sztuki, jak również przeprowadzić swoisty eksperyment badając czy jako widzowie potrzebujemy dzieł sztuki, czy jedynie twórców sztuki z ich znanymi nazwiskami.
olej na płótnie, 65 x 50 cm, sygn. tył, góra 'Michał Chudzicki,"Domowe ognisko IV", 2012’
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiCHUDZICKI MICHAŁ
Urodzony w Kraśniku, absolwent państwowego Liceum sztuk Plastycznych im. Bernardo Morando w Zamościu. W latach 2006-2011 studiował na Wydziale Malarstwa na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Uzyskał dyplom w pracowni Prof. Leszka Misiaka. Zajmuje się przede wszystkim malarstwem oraz kolażem, a także instalacją, filmem i fotografią. W jego twórczości można odnaleźć wiele odniesień oraz wyraźnych inspiracji sztuką wielkich mistrzów renesansu, dadaizmu i surrealizmu awangardy XX wieku. Jest współzałożycielem kolektywu Roboczogodzina, z którym w 2011 roku stworzył projekt w ramach Grolsh Art Boom Festival. Od 2011 roku kreował postać Bruno Larka (1901-1936), fikcyjnego artysty, tworząc na rzecz tej kreacji fikcyjne prace. Posłużył się fikcją jako narzędziem, aby poddać w wątpliwość historię sztuki, jak również przeprowadzić swoisty eksperyment badając czy jako widzowie potrzebujemy dzieł sztuki, czy jedynie twórców sztuki z ich znanymi nazwiskami.