Leon Levkovitch po studiach artystycznych w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, w pracowni Zdzisława Głowackiego, wyjechał w 1961 roku do Paryża, gdzie osiadł na stałe. W 1970 roku uzupełniał studia w pracowni litografii w Ecole des Beaux-Arts w Paryżu. Wystawia przede wszystkim w Paryżu i w innych miastach francuskich, Izraelu, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, a od 1990 roku również w Polsce (Warszawa, Łód¼, Kraków). Ma pracownię rze¼biarską w Pietrasanta w Toskanii, w pobliżu Carrary, gdzie powstają jego rze¼by w brązie i w terrakocie.
Artysta czerpie inspirację nie tylko z własnych przeżyć, ale i z historii, mitologii, filozofii i dawnej sztuki Sumerów, Asyryjczyków, Babilończyków, Egipcjan, Etrusków. Krzysztof Jurecki tak napisał o jego twórczości: "Praca Levkovitcha, bardzo drobiazgowa, bez spektakularnych efektów, jest skierowana do tych, którzy pragną kontemplacji nad pracami niewielkich formatów, odnoszących się do podstawowych problemów filozoficznych. Taka sztuka jest zawsze potrzebna".

122
Leon LEVKOVITCH (ur. 1936)

DOMINUJźCA, 2002

Gwasz, tektura; 22,5 x 31,5 cm
Sygnowany p.d.: Levkovitch 2002

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Leon Levkovitch po studiach artystycznych w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, w pracowni Zdzisława Głowackiego, wyjechał w 1961 roku do Paryża, gdzie osiadł na stałe. W 1970 roku uzupełniał studia w pracowni litografii w Ecole des Beaux-Arts w Paryżu. Wystawia przede wszystkim w Paryżu i w innych miastach francuskich, Izraelu, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, a od 1990 roku również w Polsce (Warszawa, Łód¼, Kraków). Ma pracownię rze¼biarską w Pietrasanta w Toskanii, w pobliżu Carrary, gdzie powstają jego rze¼by w brązie i w terrakocie.
Artysta czerpie inspirację nie tylko z własnych przeżyć, ale i z historii, mitologii, filozofii i dawnej sztuki Sumerów, Asyryjczyków, Babilończyków, Egipcjan, Etrusków. Krzysztof Jurecki tak napisał o jego twórczości: "Praca Levkovitcha, bardzo drobiazgowa, bez spektakularnych efektów, jest skierowana do tych, którzy pragną kontemplacji nad pracami niewielkich formatów, odnoszących się do podstawowych problemów filozoficznych. Taka sztuka jest zawsze potrzebna".