Leon Levkovitch po studiach artystycznych w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, w pracowni Zdzisława Głowackiego, wyjechał w 1961 roku do Paryża, gdzie został na stałe. W 1970 uzupełniał studia w pracowni litografii w Ecole des Beaux-Arts w Paryżu. Wystawia przede wszystkim w Paryżu i innych miastach francuskich, Izraelu, Stanach Zjednoczonych, Włoszech a od 1990 roku również w Polsce (Warszawa, Łód¼, Kraków). Ma pracownię rze¼biarską w Pietrasanta w Toskanii, w pobliżu Carrary, gdzie powstają jego rze¼by w brązie i terakocie.
Artysta czerpie inspirację nie tylko z własnych przeżyć, ale z historii, mitologii, filozofii i dawnej sztuki Sumerów, Asyryjczyków, Babilończyków, Egipcjan, Etrusków. Jak napisał Krzysztof Jurecki: "Praca Levkovitcha, bardzo drobiazgowa, bez spektakularnych efektów jest skierowana do tych którzy pragną kontemplacji nad pracami niewielkich formatów, odnoszących się do podstawowych problemów filozoficznych. Taka sztuka jest zawsze potrzebna".
Prezentowana praca Levkovitcha pełna jest spokoju i swoistej bezczasowości stale obecnej w twórczości artysty. Prymitywizowane kształty ludzkich twarzy oraz proporcje postaci są odd¼więkiem hieratyczności starożytnych kanonów. Czworonoga postać człowieko-zwierzęcia przypomina greckiego centaura. Całość pokryta delikatnymi odcieniami różu i bieli. Rysunek wydrapany w chropowatej warstwie farby.
Gwasz, tektura; 22,5 x 31,5 cm
Sygnowany p. d.: Levkovitch 2002
Leon Levkovitch po studiach artystycznych w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, w pracowni Zdzisława Głowackiego, wyjechał w 1961 roku do Paryża, gdzie został na stałe. W 1970 uzupełniał studia w pracowni litografii w Ecole des Beaux-Arts w Paryżu. Wystawia przede wszystkim w Paryżu i innych miastach francuskich, Izraelu, Stanach Zjednoczonych, Włoszech a od 1990 roku również w Polsce (Warszawa, Łód¼, Kraków). Ma pracownię rze¼biarską w Pietrasanta w Toskanii, w pobliżu Carrary, gdzie powstają jego rze¼by w brązie i terakocie.
Artysta czerpie inspirację nie tylko z własnych przeżyć, ale z historii, mitologii, filozofii i dawnej sztuki Sumerów, Asyryjczyków, Babilończyków, Egipcjan, Etrusków. Jak napisał Krzysztof Jurecki: "Praca Levkovitcha, bardzo drobiazgowa, bez spektakularnych efektów jest skierowana do tych którzy pragną kontemplacji nad pracami niewielkich formatów, odnoszących się do podstawowych problemów filozoficznych. Taka sztuka jest zawsze potrzebna".
Prezentowana praca Levkovitcha pełna jest spokoju i swoistej bezczasowości stale obecnej w twórczości artysty. Prymitywizowane kształty ludzkich twarzy oraz proporcje postaci są odd¼więkiem hieratyczności starożytnych kanonów. Czworonoga postać człowieko-zwierzęcia przypomina greckiego centaura. Całość pokryta delikatnymi odcieniami różu i bieli. Rysunek wydrapany w chropowatej warstwie farby.