Proweniencja:
Obraz pochodzi z kolekcji Zygmunta Ziembickiego. Informacje o kolekcjonerze przy poz. nr 21.
Obraz wzmiankowany i reprodukowany:
– Tadeusz Z. Bednarski, Krakowskim szlakiem Juliana Fałata, wyd. Secesja, Kraków 2005, s. 183-185.
W kręgu tematyki krakowskiej trudno nie wymienić pejzażowej akwareli z 1905 r. Dolina Bolechowicka. Obraz posiada piękne malarsko rozwiązanie przy pomocy światłocienia i naturalnego układu skał. (...) Jest to jedno z ciekawszych rozwiązań kompozycyjnych w twórczości artysty, gdzie układy przekątnych podpowiedziało ukształtowanie terenu. Pięknego terenu południowo-wschodniej części Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.
Tadeusz Z. Bednarski
akwarela, papier
54 x 98 cm
sygn. l.d.: J. Fałat 905
Proweniencja:
Obraz pochodzi z kolekcji Zygmunta Ziembickiego. Informacje o kolekcjonerze przy poz. nr 21.
Obraz wzmiankowany i reprodukowany:
– Tadeusz Z. Bednarski, Krakowskim szlakiem Juliana Fałata, wyd. Secesja, Kraków 2005, s. 183-185.
W kręgu tematyki krakowskiej trudno nie wymienić pejzażowej akwareli z 1905 r. Dolina Bolechowicka. Obraz posiada piękne malarsko rozwiązanie przy pomocy światłocienia i naturalnego układu skał. (...) Jest to jedno z ciekawszych rozwiązań kompozycyjnych w twórczości artysty, gdzie układy przekątnych podpowiedziało ukształtowanie terenu. Pięknego terenu południowo-wschodniej części Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej.
Tadeusz Z. Bednarski