"Bycie dobrym w interesach to najciekawsza forma sztuki," to słynne zdanie Warhola oddaje jego fascynację komercyjnymi aspektami życia.

Dolary jako symbol bogactwa, sukcesu i konsumpcji, idealnie pasowały do jego artystycznej wizji. Warhol dostrzegał, że pieniądze są nie tylko środkiem wymiany, ale również ikonicznym symbolem, który oddziaływał na masową wyobraźnię. W jego twórczości dolary stają się czymś więcej niż tylko walutą - są metaforą współczesnego społeczeństwa. Pieniądze i ich ikoniczny wizerunek były naturalnym przedłużeniem jego wcześniejszych prac, które badały inne produkty konsumpcyjne, takie jak puszki zupy Campbell's czy butelki Coca-Coli.

W kompozycjach "Dollar Sign" (Znak Dolara), Warhol używał różnych technik, takich jak sitodruk, aby stworzyć powtarzalne obrazy symbolu dolara w różnych kolorach i rozmiarach. Jego podejście do tego motywu było podobne do innych jego prac. Cykl "Dollars" wpisuje się w szerszy kontekst pop-artu, który miał na celu zatarcie granic między sztuką wysoką a niską, oraz między sztuką a życiem codziennym. Warhol, podobnie jak inni artyści pop-artu, czerpał inspiracje z otaczającej go rzeczywistości, przekształcając przedmioty codziennego użytku w dzieła sztuki.

T.P. (Trial Proofs) - prace oznaczone TP miały pierwotnie podobne zastosowanie do Hors d’Commerce. Odbitki oznaczone TP mogą być także inne pod względem kolorystycznym, niż cała edycja - tego typu prace spotykamy głównie u Andy’ego Warhol’a, który prace oznaczone TP dodawał do wydawanych edycji. Należy zaznaczyć, że odbitki te znacznie różniły się od pozostałych, gdyż zazwyczaj stosowane były różne wariacje barwne - szczególnie tło i motyw główny - odznaczające się od całej edycji. Oznaczenie TP mogą być używane z/lub bez numeru. Przykład TP lub TP 1/50 lub TP I / L.

330
Andy WARHOL (1928-1987)

Dolar, 1982 z cyklu "Dollar Sign"

litografia offsetowa, papier 82 x 62 cm (w ramie), sygn. na płycie p. d. ”Andy Warhol T.P. 1/15” Licencja The Andy Warhol Foundation for the Visual Art, Inc. Published by the Neues Publishing Company New York,

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Bycie dobrym w interesach to najciekawsza forma sztuki," to słynne zdanie Warhola oddaje jego fascynację komercyjnymi aspektami życia.

Dolary jako symbol bogactwa, sukcesu i konsumpcji, idealnie pasowały do jego artystycznej wizji. Warhol dostrzegał, że pieniądze są nie tylko środkiem wymiany, ale również ikonicznym symbolem, który oddziaływał na masową wyobraźnię. W jego twórczości dolary stają się czymś więcej niż tylko walutą - są metaforą współczesnego społeczeństwa. Pieniądze i ich ikoniczny wizerunek były naturalnym przedłużeniem jego wcześniejszych prac, które badały inne produkty konsumpcyjne, takie jak puszki zupy Campbell's czy butelki Coca-Coli.

W kompozycjach "Dollar Sign" (Znak Dolara), Warhol używał różnych technik, takich jak sitodruk, aby stworzyć powtarzalne obrazy symbolu dolara w różnych kolorach i rozmiarach. Jego podejście do tego motywu było podobne do innych jego prac. Cykl "Dollars" wpisuje się w szerszy kontekst pop-artu, który miał na celu zatarcie granic między sztuką wysoką a niską, oraz między sztuką a życiem codziennym. Warhol, podobnie jak inni artyści pop-artu, czerpał inspiracje z otaczającej go rzeczywistości, przekształcając przedmioty codziennego użytku w dzieła sztuki.

T.P. (Trial Proofs) - prace oznaczone TP miały pierwotnie podobne zastosowanie do Hors d’Commerce. Odbitki oznaczone TP mogą być także inne pod względem kolorystycznym, niż cała edycja - tego typu prace spotykamy głównie u Andy’ego Warhol’a, który prace oznaczone TP dodawał do wydawanych edycji. Należy zaznaczyć, że odbitki te znacznie różniły się od pozostałych, gdyż zazwyczaj stosowane były różne wariacje barwne - szczególnie tło i motyw główny - odznaczające się od całej edycji. Oznaczenie TP mogą być używane z/lub bez numeru. Przykład TP lub TP 1/50 lub TP I / L.