Studiowała na ASP w Gdańsku (1992–1995) i Warszawie (1995–1997) oraz na Uniwersytecie Sztuk Pięknych i Muzyki w Tokio (1998–2001). Stypendystka rządu japońskiego (1998–2001, Tokio), DAAD (Berlin, 2008–2009), Büchsenhausen (Innsbruck, 2005), Collegium Helveticum (Zurich/ETH, 2004). Jej twórczość obejmuje malarstwo, rysunek, fotografię, film i ceramikę. Brzeżańska sięga w swojej praktyce po różne rejestry wiedzy, od fizyki i filozofii po marginalizowane przez nowoczesną naukę systemy poznania, takie jak alchemia, parapsychologia, ezoteryka, wiedza tubylcza czy tradycje matriarchalne. Swoje prace prezentowała na licznych wystawach indywidualnych w kraju i międzynarodowych, ostatnio m.in. Cała Ziemia Parkiem Narodowym, Królikarnia Muzeum Narodowe, Warszawa (2019-2020), Cała Ziemia parkiem narodowym w Gdańskiej Galerii Miejskiej (2018), Matrix-Sratrix, Kasia Michalski, Warszawa (2016), Ma Terra, Vera Munro, Hamburg (2015–2016), This all occurs quickly, with ease, grace and joy, Marlborough Contemporary, Londyn (2015), Ziemia rodzinna / Ma terra, Muzeum Współczesne Wrocław (2014), Kobayashi Maru, Nanzuka, Tokio (2014) oraz Bonniers Konsthal (2019), A Painting Cycle, Nomas Foundation, Rzym (2012); Back to the Garden, Galerie Kamm, Berlin (2012); Cosmic Equation, Kunsthaus Baselland, Bazylea (2010). W 2018 roku jako jedna z nielicznych artystów z Polski brała udział w Berlin Biennale. Podczas Warsaw Gallery Weekend (2018) została laureatką Nagrody Fundacji Sztuki Polskiej ING.

37
Agnieszka BRZEŻAŃSKA (ur. 1972)

Dla Odry, 2022

Akryl, płótno;
40 x 60
Sygn. na odwrocie: A Brzeżańska/ 2022/ dla Odry

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiowała na ASP w Gdańsku (1992–1995) i Warszawie (1995–1997) oraz na Uniwersytecie Sztuk Pięknych i Muzyki w Tokio (1998–2001). Stypendystka rządu japońskiego (1998–2001, Tokio), DAAD (Berlin, 2008–2009), Büchsenhausen (Innsbruck, 2005), Collegium Helveticum (Zurich/ETH, 2004). Jej twórczość obejmuje malarstwo, rysunek, fotografię, film i ceramikę. Brzeżańska sięga w swojej praktyce po różne rejestry wiedzy, od fizyki i filozofii po marginalizowane przez nowoczesną naukę systemy poznania, takie jak alchemia, parapsychologia, ezoteryka, wiedza tubylcza czy tradycje matriarchalne. Swoje prace prezentowała na licznych wystawach indywidualnych w kraju i międzynarodowych, ostatnio m.in. Cała Ziemia Parkiem Narodowym, Królikarnia Muzeum Narodowe, Warszawa (2019-2020), Cała Ziemia parkiem narodowym w Gdańskiej Galerii Miejskiej (2018), Matrix-Sratrix, Kasia Michalski, Warszawa (2016), Ma Terra, Vera Munro, Hamburg (2015–2016), This all occurs quickly, with ease, grace and joy, Marlborough Contemporary, Londyn (2015), Ziemia rodzinna / Ma terra, Muzeum Współczesne Wrocław (2014), Kobayashi Maru, Nanzuka, Tokio (2014) oraz Bonniers Konsthal (2019), A Painting Cycle, Nomas Foundation, Rzym (2012); Back to the Garden, Galerie Kamm, Berlin (2012); Cosmic Equation, Kunsthaus Baselland, Bazylea (2010). W 2018 roku jako jedna z nielicznych artystów z Polski brała udział w Berlin Biennale. Podczas Warsaw Gallery Weekend (2018) została laureatką Nagrody Fundacji Sztuki Polskiej ING.