Studiował w latach 1940-1942 w Staatliche Kunstgewerbeschule w Krakowie. Po II wojnie światowej kontynuował naukę na Wydziale Malarstwa ASP w latach 1945-1947. Pracował w macierzystej uczelni jako pedagog w latach 1950-1975. Należał do kręgu najwybitniejszych przedstawicieli grafiki artystycznej lat 60. Biegły we wszystkich technikach graficznych, szczególnie upodobał sobie drzeworyt. Tworzył prace zazwyczaj dużych formatów. Syntetyzował kształty i widoki w zwarte obszary czerni i bieli, niekiedy z akcentami barwnymi. Obok grafiki zajmował się malarstwem i rysunkiem, marginalnie projektowaniem plakatów. Był członkiem grupy MARG (od 1957), "Krąg" oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Drzeworytników XYLON w Szwajcarii. Jego prace znajdują się w najbardziej prestiżowych muzeach świata, np. Museum of Modern Art w Nowym Jorku.
Drzeworyt, papier; 93 x 68 cm (arkusz)
Sygnowany czerwonym stemplem p.d.: S/W: ołówkiem pod ryciną: "Dla Hemingwaya" (gravuer sur bois org.) 1/7..I.Wójtowicz Imp. 62
Pochodzenie: zbiory Mateusza Grabowskiego
* opłata droit de suite
Studiował w latach 1940-1942 w Staatliche Kunstgewerbeschule w Krakowie. Po II wojnie światowej kontynuował naukę na Wydziale Malarstwa ASP w latach 1945-1947. Pracował w macierzystej uczelni jako pedagog w latach 1950-1975. Należał do kręgu najwybitniejszych przedstawicieli grafiki artystycznej lat 60. Biegły we wszystkich technikach graficznych, szczególnie upodobał sobie drzeworyt. Tworzył prace zazwyczaj dużych formatów. Syntetyzował kształty i widoki w zwarte obszary czerni i bieli, niekiedy z akcentami barwnymi. Obok grafiki zajmował się malarstwem i rysunkiem, marginalnie projektowaniem plakatów. Był członkiem grupy MARG (od 1957), "Krąg" oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Drzeworytników XYLON w Szwajcarii. Jego prace znajdują się w najbardziej prestiżowych muzeach świata, np. Museum of Modern Art w Nowym Jorku.