To młody krakowski artysta nowego pokolenia, który prócz malarstwa, tworzy także obiekty i instalacje. W swojej praktyce malarskiej często odnosi się do wizualnych motywów historycznych, rozumianych jako powrót do swoistej dawności, gotyckości, barokowości, które można zaobserwować w bardzo szeroko rozumianej kulturze. Artysta dostrzega „potrzebę powrotu, zrekonstruowania już kiedyś istniejących estetyk, języków [która to potrzeba] manifestuje się zarówno np. w modzie (moda retro/ vintage ponownie przechodząca przez następujące po sobie dekady od lat 20-tych po dwutysięczne), w sztuce (powrót obrazowania sprzed ery zdominowanej fotografią), a nawet w życiu społecznym i politycznym, gdzie coraz rzadziej patrzy się z nadzieją w przyszłość, związane z nią [tą potrzebą] uczucia lokując raczej w dawno minionej historii”. Obrazy artysty mają często ‘romantyzującą’ atmosferę, synkretycznie łącząc różne z pozoru odległe estetyki, w jeden spójny świat przedstawiony. Wolski płynnie przechodzi pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi, jakby nie zauważając ich nieprzystawalności, a tym samym wywołując takie wrażenie także u odbiorcy. Kolor jest niezwykle ważnym komponentem malarstwa Wolskiego. Służy zwykle za spoiwo odległych od siebie biegunów zawartych w wymiarze treści obrazów. Student krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach malarstwa prof. Andrzeja Bednarczyka oraz interdyscyplinarnej prof. Zbigniewa Sałaja i prof. Grzegorza Sztwiertni. Studiował na Universität für angewandte Kunst w Wiedniu. Finalista konkursu Artystyczna Podróż Hestii. Uczestnik wystaw: Wolski/Żukowski/Kapelusz sombrero a w kieszeni zero, Tomasza 15/3, Kraków (2018); Art occupy, Galeria Sektor I, CK Teatr Sztuk w Jaworznie, rezydencja/wystawa, kuratorzy: Grzegorz Sztwiertnia i Joanna Zemanek (2018); (Nie)wesołe miasteczko. Momenty nieuwagi, ASP w Krakowie (2018); Very Talented Artists, Tomasza 15/3, Kraków (2018); Optyka trzeciego oka. Wystawa pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka oraz Super wystawa 2, we współpracy z Universität für angewandte Kunst, Wiedeń (Austria, 2018); No problem, Galeria Potencja, Kraków (2017). Brał udział w wystawach w ramach WGW 2020 oraz w MSN Warszawa w tym samym roku.

18
Jan Eustachy WOLSKI (ur. 1997)

Dirty, rotten but O.K., 2020

olej na płótnie, 70 x 50 cm, sygnowany na odwrociu: 'JAN EUSTACHY WOLSKI 2020'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

To młody krakowski artysta nowego pokolenia, który prócz malarstwa, tworzy także obiekty i instalacje. W swojej praktyce malarskiej często odnosi się do wizualnych motywów historycznych, rozumianych jako powrót do swoistej dawności, gotyckości, barokowości, które można zaobserwować w bardzo szeroko rozumianej kulturze. Artysta dostrzega „potrzebę powrotu, zrekonstruowania już kiedyś istniejących estetyk, języków [która to potrzeba] manifestuje się zarówno np. w modzie (moda retro/ vintage ponownie przechodząca przez następujące po sobie dekady od lat 20-tych po dwutysięczne), w sztuce (powrót obrazowania sprzed ery zdominowanej fotografią), a nawet w życiu społecznym i politycznym, gdzie coraz rzadziej patrzy się z nadzieją w przyszłość, związane z nią [tą potrzebą] uczucia lokując raczej w dawno minionej historii”. Obrazy artysty mają często ‘romantyzującą’ atmosferę, synkretycznie łącząc różne z pozoru odległe estetyki, w jeden spójny świat przedstawiony. Wolski płynnie przechodzi pomiędzy poszczególnymi elementami składowymi, jakby nie zauważając ich nieprzystawalności, a tym samym wywołując takie wrażenie także u odbiorcy. Kolor jest niezwykle ważnym komponentem malarstwa Wolskiego. Służy zwykle za spoiwo odległych od siebie biegunów zawartych w wymiarze treści obrazów. Student krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach malarstwa prof. Andrzeja Bednarczyka oraz interdyscyplinarnej prof. Zbigniewa Sałaja i prof. Grzegorza Sztwiertni. Studiował na Universität für angewandte Kunst w Wiedniu. Finalista konkursu Artystyczna Podróż Hestii. Uczestnik wystaw: Wolski/Żukowski/Kapelusz sombrero a w kieszeni zero, Tomasza 15/3, Kraków (2018); Art occupy, Galeria Sektor I, CK Teatr Sztuk w Jaworznie, rezydencja/wystawa, kuratorzy: Grzegorz Sztwiertnia i Joanna Zemanek (2018); (Nie)wesołe miasteczko. Momenty nieuwagi, ASP w Krakowie (2018); Very Talented Artists, Tomasza 15/3, Kraków (2018); Optyka trzeciego oka. Wystawa pracowni prof. Andrzeja Bednarczyka oraz Super wystawa 2, we współpracy z Universität für angewandte Kunst, Wiedeń (Austria, 2018); No problem, Galeria Potencja, Kraków (2017). Brał udział w wystawach w ramach WGW 2020 oraz w MSN Warszawa w tym samym roku.