Niemiecki malarz, rzeźbiarz i grafik, urodzony w Lipsku. Studiował w Karlsruhe i Berlinie, lata 1883-86 spędził w Paryżu. Następnie przebywał w Berlinie, gdzie poznał Boecklina, oraz w Rzymie. Po powrocie do Niemiec osiadł w rodzinnym Lipsku. Był czołowym przedstawicielem niemieckiego Jugendstilu, członkiem Królewskiej Akademii Sztuki, przewodniczył Niemieckiemu Stowarzyszeniu Artystów. Do jego najwybitniejszych dzieł należy niewątpliwie monumentalna rzeźba Beethovena, eksponowana na 14. wystawie Wiedeńskiej Secesji. Artysta najbardziej znany jest ze swego dorobku graficznego. Jego cykle akwafort nastrojem przypominają świat fantazji Arnolda Boecklina. Poza powyższą pracą Klinger wykonał jeszcze cztery akwaforty inspirowane malarstwem Boecklina. Prezentowana wersja "Die Quelle" jest drugim stanem ( pierwszy stan z 1889) z opracowanym tłem pejzażowym.

83
Max KLINGER (1857 Lipsk - 1920 Großjena)

Die Quelle, 1896

akwaforta wg Arnolda Boecklina, 15,3 x 11,8 cm
napis na płycie, lewy margines "Die Quelle, mit Benutzung eines Bildes von Arn. Boecklin"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Niemiecki malarz, rzeźbiarz i grafik, urodzony w Lipsku. Studiował w Karlsruhe i Berlinie, lata 1883-86 spędził w Paryżu. Następnie przebywał w Berlinie, gdzie poznał Boecklina, oraz w Rzymie. Po powrocie do Niemiec osiadł w rodzinnym Lipsku. Był czołowym przedstawicielem niemieckiego Jugendstilu, członkiem Królewskiej Akademii Sztuki, przewodniczył Niemieckiemu Stowarzyszeniu Artystów. Do jego najwybitniejszych dzieł należy niewątpliwie monumentalna rzeźba Beethovena, eksponowana na 14. wystawie Wiedeńskiej Secesji. Artysta najbardziej znany jest ze swego dorobku graficznego. Jego cykle akwafort nastrojem przypominają świat fantazji Arnolda Boecklina. Poza powyższą pracą Klinger wykonał jeszcze cztery akwaforty inspirowane malarstwem Boecklina. Prezentowana wersja "Die Quelle" jest drugim stanem ( pierwszy stan z 1889) z opracowanym tłem pejzażowym.