W 1995 r. ukończyła studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskała w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego. Jest stypendystką Ashton Art School w Sydney. B. Sarapata jest autorką scenografii do dramatów S. Wyspiańskiego, A. Mickiewicza, których projekty były wystawiane w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (1995). W latach 1995-1997 B. Sarapata wykonała cykle obrazów inspirowanych dziełami literackimi R. M. Rilkego i A. de Saint-Exupéry. Studia filozoficzne i antropologiczne, które artystka odbyła w Papieskiej Akademii Teologicznej, a następnie w Sydney University w Australii (1988-1991) zaowocowały serią obrazów powstałych pod wpływem kultury aborygeńskiej.
Prezentowany obraz Dialog jest inspirowany sztuką aborygenów pochodzących z centralnej Australii, gdzie wznoszone totemy przodków są jednym ze sposobów porządkowania wszechświata i wszystkiego co w nim istnieje.
Olej na tekturze 100 x 70 cm
Sygnowany p.d. - "B. Sarapata 2002"
W 1995 r. ukończyła studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskała w Katedrze Scenografii pod kierunkiem prof. Andrzeja Kreutz-Majewskiego. Jest stypendystką Ashton Art School w Sydney. B. Sarapata jest autorką scenografii do dramatów S. Wyspiańskiego, A. Mickiewicza, których projekty były wystawiane w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (1995). W latach 1995-1997 B. Sarapata wykonała cykle obrazów inspirowanych dziełami literackimi R. M. Rilkego i A. de Saint-Exupéry. Studia filozoficzne i antropologiczne, które artystka odbyła w Papieskiej Akademii Teologicznej, a następnie w Sydney University w Australii (1988-1991) zaowocowały serią obrazów powstałych pod wpływem kultury aborygeńskiej.
Prezentowany obraz Dialog jest inspirowany sztuką aborygenów pochodzących z centralnej Australii, gdzie wznoszone totemy przodków są jednym ze sposobów porządkowania wszechświata i wszystkiego co w nim istnieje.