lata 80. XX w.
odbitka żelatynowo-srebrowa, 30,3 × 23,8 cm,
sygn., tytuł pracy i cyklu oraz przyklejony włos artysty na odwrocie
nakład: 1/1
W trakcie tworzenia serii Detale, które były malowanymi rzędami kolejnych liczb, Opałka nagrywał na taśmie magnetofonowej wypowiadanie kolejnych liczb, a z czasem zaczął regularnie, na bieżąco fotografować własną twarz ukazującą oznaki starzenia się. Artysta w rozmowach z Joanną i Pawłem Sosnowskimi (Opałka index, wyd. Fundacja Propaganda, 2013) opowiadał o tym procesie: "[...]jeśli fotografuje się czas, jeśli chce się pokazać ewidentność zmiany, to każda inność - typu inna fryzura, inna koszula, inny wyraz twarzy - jest zabójcza. Trzeba zawsze zachować ten sam wyraz twarzy, mieć ten sam rodzaj koszuli, ten sam rodzaj fryzury". Prezentowana praca jest jednym z takich autoportretów, dzięki którym Opałka wzmocnił widoczny efekt upływu czasu swoich prac malarskich.