Odkąd sięgam pamięcią deseń, ornament, wzór jest obecny, może nie tyle w mojej twórczości, ale w życiu. /.../
We wszystkich moich pracach używam postaci. Na ogół jest to postać nagiego mężczyzny, czasami jest to naga kobieta. Postać ludzka wprzęgnięta w deseń tworzy motyw ludzki, analogiczny do motywu roślinnego, zwierzęcego, które były wykorzystywane w tych dawnych deseniach.
I tutaj muszę przypomnieć właśnie moją wystawę i serię prac pod tytułem "Motyw Ludzki", gdzie człowiek był zwielokrotniony i podporządkowany właśnie pewnej zasadzie kompozycyjnej. I ta zasada kompozycyjna tworzyła pewną władzę nad człowiekiem. Brała w posiadanie, można powiedzieć, tego nagiego, bezbronnego człowieka.
Każdy Deseń jest budowany na zasadzie powtarzającego się segmentu. Z tych segmentów, na zasadzie powielania, multiplikacji buduję całą płaszczyznę. W Deseniach nie ma centrum, nie ma początku i końca, ten wzór jest rozlany na całej płaszczyźnie.
http://culture.pl/pl/wideo/bzik-kulturalny-zofia-kulik-wideo
teka (papier bawełniany, karton bezkwasowy, płótno, 52 × 53,5 cm)
w środku: 9 wydruków pigmentowych na papierze fotograficznym, umocowanych wzdłuż grzbietu plastikowymi śrubkami, 51 × 51 cm każda
na odwr. każdego wydruku l.d. sygn. flamastrem: ZOFIA Kulik [znak aut.] 2007 deseń [kolejny nr]. 29/35
na III s. okł. napis druk.: [spis plansz - tytuły] |
9 x archival pigment print on photographic paper,
51 x 51 cm | No. 29/35 ZOFIA Kulik [znak autorski], 2007, niżej znaki wydawców, l.: Dominik | art edition, p.: LE GUERN | GALLERY
Odkąd sięgam pamięcią deseń, ornament, wzór jest obecny, może nie tyle w mojej twórczości, ale w życiu. /.../
We wszystkich moich pracach używam postaci. Na ogół jest to postać nagiego mężczyzny, czasami jest to naga kobieta. Postać ludzka wprzęgnięta w deseń tworzy motyw ludzki, analogiczny do motywu roślinnego, zwierzęcego, które były wykorzystywane w tych dawnych deseniach.
I tutaj muszę przypomnieć właśnie moją wystawę i serię prac pod tytułem "Motyw Ludzki", gdzie człowiek był zwielokrotniony i podporządkowany właśnie pewnej zasadzie kompozycyjnej. I ta zasada kompozycyjna tworzyła pewną władzę nad człowiekiem. Brała w posiadanie, można powiedzieć, tego nagiego, bezbronnego człowieka.
Każdy Deseń jest budowany na zasadzie powtarzającego się segmentu. Z tych segmentów, na zasadzie powielania, multiplikacji buduję całą płaszczyznę. W Deseniach nie ma centrum, nie ma początku i końca, ten wzór jest rozlany na całej płaszczyźnie.
http://culture.pl/pl/wideo/bzik-kulturalny-zofia-kulik-wideo