2016
kolaż, 65 x 55 cm,
sygn. oraz znak autorski z datą na odwrocie
unikat
Artystę intrygują utopie i antyutopie związane z tematem miast. Tłumaczy, że chodzi mu dokładnie o "kwestie regulacji, które z jednej strony mają poprawić jakość życia, ale bardzo często przeradzają się w formę kontroli, nadzoru i przymusu. Piękne idee i pomysły w zderzeniu z rzeczywistością stają się karykaturami samych siebie. Miasto przypomina organiczny twór, który mimo podejmowanych prób trudno ujarzmić". Szczypiński chciał w swoich kolażach przedstawić właśnie taki obraz miasta: gigantycznego ula, który przejmuje kontrolę nad ludźmi, ubiera ich w plemienne maski, a społeczeństwo staje się masą marionetkowych aktorów odgrywających nieporadnie narzucane im role.
Wystawy: Koszty architektury, BWA Wrocław (2016); Papier-Kamień-Nożyce, lokal_30, Warszawa (2016).