Druk Digigraphie na papierze, praca opisana na odwrociu: tytuł, nr edycji.

Praca nieoprawiona.

Praca pochodzi z teki kolekcjonerskiej pod tytułem "Bogurodzica" z pracami sakralnymi Jerzego Nowosielskiego, która została wydana przez Parafię Prawosławną pod wezwaniem Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowie. Praca posiada certyfikat autentyczności sygnowany przez proboszcza parafii prawosławnej ks. Jarosława Antosiuka i opatrzony pieczęcią. Wydruk wykonany jest techniką Giclée na papierze bawełnianym archiwalnym matowym Hahnemühle Photo Rag 308gsm. Prace wykonane w standardzie Digigraphie by Epson potwierdza wypukła pieczęć w rogu pracy i certyfikat Digigraphie.

JERZY NOWOSIELSKI Urodził się w 1923 roku w Krakowie, zmarł w 2011 tamże. W 1940 roku rozpoczął regularne studia na Wydziale Malarstwa Dekoracyjnego krakowskiej Kunstgewerbeschule, gdzie był uczniem Stanisława Kamockiego. Od najmłodszych lat fascynował się liturgią wschodnią. Na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948/49 pokazał obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji geometrycznej. W latach socrealizmu nie wystawiał, zajmując się w tyM czasie scenografią oraz malowaniem cerkwi i kościołów. W 1955 w Łodzi zaprezentował swą pierwszą wystawę indywidualną, w 1956 wziął udział w XXVIII Biennale w Wenecji. W latach 1957-1962 był pedagogiem w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, następnie w Akademii Krakowskiej, gdzie wykładał na Wydziale Malarstwa do przejścia na emeryturę w 1993. jego niepowtarzalny styl charakteryzuje się stosowaniem płaskiego układu barwnych plam obwiedzionych czystą linią konturu i syntetyzującym widzeniem codzienności; ikoniczność jego malarstwa o tematyce sakralnej polega na przywołaniu mistyki ruskich lub bizantyjskich ikon oraz na geometrycznych podziałach wyodrębniających centrum i pobocze kompozycji. Jest autorem licznych polichromii w kościołach (m.in. w kościoła św. Ducha w Nowych Tychach, kościoła w Wesołej koło Warszawy, cerkwi w Lourdes we Francji) oraz ikonostazów (np. w cerkwi Zaśnięcia Matki Bożej w Krakowie); Kraków-Azory, 1978, kościół Św. Ducha w Tychach), ikonostas cerkwi prawosławnej w Krakowie (1972). Ponadto prace w licznych zbiorach muzealnych w Polsce i w kolekcjach prywatnych (USA, Kanada, Francja, Niemcy).

16
Jerzy NOWOSIELSKI (1923 Kraków - 2011 Kraków)

Deesis. Archanioł Gabriel, z teki Mandylion, ed. 14/19/2019, 2019

digigraphie na papierze, 60 x 49 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Druk Digigraphie na papierze, praca opisana na odwrociu: tytuł, nr edycji.

Praca nieoprawiona.

Praca pochodzi z teki kolekcjonerskiej pod tytułem "Bogurodzica" z pracami sakralnymi Jerzego Nowosielskiego, która została wydana przez Parafię Prawosławną pod wezwaniem Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowie. Praca posiada certyfikat autentyczności sygnowany przez proboszcza parafii prawosławnej ks. Jarosława Antosiuka i opatrzony pieczęcią. Wydruk wykonany jest techniką Giclée na papierze bawełnianym archiwalnym matowym Hahnemühle Photo Rag 308gsm. Prace wykonane w standardzie Digigraphie by Epson potwierdza wypukła pieczęć w rogu pracy i certyfikat Digigraphie.

JERZY NOWOSIELSKI Urodził się w 1923 roku w Krakowie, zmarł w 2011 tamże. W 1940 roku rozpoczął regularne studia na Wydziale Malarstwa Dekoracyjnego krakowskiej Kunstgewerbeschule, gdzie był uczniem Stanisława Kamockiego. Od najmłodszych lat fascynował się liturgią wschodnią. Na I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w Krakowie w 1948/49 pokazał obrazy utrzymane w nurcie abstrakcji geometrycznej. W latach socrealizmu nie wystawiał, zajmując się w tyM czasie scenografią oraz malowaniem cerkwi i kościołów. W 1955 w Łodzi zaprezentował swą pierwszą wystawę indywidualną, w 1956 wziął udział w XXVIII Biennale w Wenecji. W latach 1957-1962 był pedagogiem w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi, następnie w Akademii Krakowskiej, gdzie wykładał na Wydziale Malarstwa do przejścia na emeryturę w 1993. jego niepowtarzalny styl charakteryzuje się stosowaniem płaskiego układu barwnych plam obwiedzionych czystą linią konturu i syntetyzującym widzeniem codzienności; ikoniczność jego malarstwa o tematyce sakralnej polega na przywołaniu mistyki ruskich lub bizantyjskich ikon oraz na geometrycznych podziałach wyodrębniających centrum i pobocze kompozycji. Jest autorem licznych polichromii w kościołach (m.in. w kościoła św. Ducha w Nowych Tychach, kościoła w Wesołej koło Warszawy, cerkwi w Lourdes we Francji) oraz ikonostazów (np. w cerkwi Zaśnięcia Matki Bożej w Krakowie); Kraków-Azory, 1978, kościół Św. Ducha w Tychach), ikonostas cerkwi prawosławnej w Krakowie (1972). Ponadto prace w licznych zbiorach muzealnych w Polsce i w kolekcjach prywatnych (USA, Kanada, Francja, Niemcy).