Proweniencja:
kolekcja prywatna, USA

Obiekt reprodukowany:
Shalom Neuman. 40 Years of Fusion Art 1967-2007, Christian Maretti Editore, 2008, s. 47 (il. barwna).

Urodzony w Pradze, mieszkający w Stanach Zjednoczonych artysta, prezentował swoje prace niemal na całym świecie. Wśród instytucji posiadających obiekty Neumana znajdują się tak prestiżowe placówki jak Galeria Narodowa w Pradze, Museum of Modern Art, Carnegie Institute (Pittsburgh, Stany Zjednoczone), czy Museum of Modern Art (Nicea, Francja). Swoją twórczość określa jako „fusion art”. Łączy obraz, dźwięk, przedmioty codziennego użytku, konstruując obiekty odwołujące się do estetyki kiczu. Z wyrzuconych, niepotrzebnych przedmiotów buduje kompozycje skłaniające odbiorcę do nowych interpretacji. Artysta odnosi się do zjawiska konsumpcjonizmu często w zabawnej, lekkiej formie. Unikatowe dzieło z ważnego cyklu „Toxic Paradise”, to jedno z ciekawszych projektów artysty obecnych na polskim rynku sztuki.

01
Shalom Tomas NEUMAN (ur. 1947)

Decorous Detritus, z cyklu Toxic Paradise, 1991

technika własna, mieszana, olej, sklejka, znalezione przedmioty, elementy elektryczne;
154 x 106,5 x 10 cm;
sygn. na odwrocie: SHALOM ;
na odwrocie: © REPRODUCTION RIGHTS RESERVED BY ARTIST, kartka z informacjami o ścieżce dźwiękowej oraz inne

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, USA

Obiekt reprodukowany:
Shalom Neuman. 40 Years of Fusion Art 1967-2007, Christian Maretti Editore, 2008, s. 47 (il. barwna).

Urodzony w Pradze, mieszkający w Stanach Zjednoczonych artysta, prezentował swoje prace niemal na całym świecie. Wśród instytucji posiadających obiekty Neumana znajdują się tak prestiżowe placówki jak Galeria Narodowa w Pradze, Museum of Modern Art, Carnegie Institute (Pittsburgh, Stany Zjednoczone), czy Museum of Modern Art (Nicea, Francja). Swoją twórczość określa jako „fusion art”. Łączy obraz, dźwięk, przedmioty codziennego użytku, konstruując obiekty odwołujące się do estetyki kiczu. Z wyrzuconych, niepotrzebnych przedmiotów buduje kompozycje skłaniające odbiorcę do nowych interpretacji. Artysta odnosi się do zjawiska konsumpcjonizmu często w zabawnej, lekkiej formie. Unikatowe dzieło z ważnego cyklu „Toxic Paradise”, to jedno z ciekawszych projektów artysty obecnych na polskim rynku sztuki.