Fotografia przedstawia metkę odzieżową z napisem "De mon", przekształconym poprzez wyprucie kilku liter z pierwotnego napisu "Desmont". W charakterystyczny dla siebie sposób, poprzez niewielką ingerencję na miniaturowym, tekstylnym skrawku, artystka zderza naiwny, dziewczęcy styl czcionki z demonizującym komunikatem. Manipulacje dokonywane na niewielkich fragmentach materiałów tekstylnych były utrwalane w seriach monumentalnych fotografii. Metki "uwolnione" od jej właściwego miejsca i przeznaczenia, stawały się niezależnym, często metaforycznym komunikatem wizualnym traktowanym jako nośniki przekazu z odniesieniami do sztuki, polityki, historii czy problemów społecznych.

Prace z serii fotografii z wykorzystaniem metek odzieżowych reprodukowane m.in.: Punkty odniesienia/ Viszonyítasí pontok, red. Ewa Gorządek, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1994; New I’s For New Years, red. Marek Goździewski, Piotr Rypson, wyd. Kunsthaus Bethanien, Berlin 1995; Rondo. A selection of Works by Central and Eastern European Artists, red. Katalin Neray, wyd. Museum of Contemporary Art.-Ludwig Museum, Budapeszt 1999; Semiotic Landscape, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Narosowe w Warszawie, Warszawa, 2002; Despite / Difference, wyd. Herbert Read Gallery, Canterbury, 1996; Kolekcja 04. 2001-2005, red. Adam Mazur, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2005.

36
Mariola PRZYJEMSKA (ur. 1963)

De mon

1997
Fotografia laminowana, wym. 14,1 x 30,5 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn. dat., tytuł oraz wymiary wielkoformatowej wersji fotografii na odwrocie
Edycja: 2/2

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Fotografia przedstawia metkę odzieżową z napisem "De mon", przekształconym poprzez wyprucie kilku liter z pierwotnego napisu "Desmont". W charakterystyczny dla siebie sposób, poprzez niewielką ingerencję na miniaturowym, tekstylnym skrawku, artystka zderza naiwny, dziewczęcy styl czcionki z demonizującym komunikatem. Manipulacje dokonywane na niewielkich fragmentach materiałów tekstylnych były utrwalane w seriach monumentalnych fotografii. Metki "uwolnione" od jej właściwego miejsca i przeznaczenia, stawały się niezależnym, często metaforycznym komunikatem wizualnym traktowanym jako nośniki przekazu z odniesieniami do sztuki, polityki, historii czy problemów społecznych.

Prace z serii fotografii z wykorzystaniem metek odzieżowych reprodukowane m.in.: Punkty odniesienia/ Viszonyítasí pontok, red. Ewa Gorządek, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1994; New I’s For New Years, red. Marek Goździewski, Piotr Rypson, wyd. Kunsthaus Bethanien, Berlin 1995; Rondo. A selection of Works by Central and Eastern European Artists, red. Katalin Neray, wyd. Museum of Contemporary Art.-Ludwig Museum, Budapeszt 1999; Semiotic Landscape, red. Dorota Monkiewicz, wyd. Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Narosowe w Warszawie, Warszawa, 2002; Despite / Difference, wyd. Herbert Read Gallery, Canterbury, 1996; Kolekcja 04. 2001-2005, red. Adam Mazur, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2005.