na odwrocie stempel paryskiego składu przyborów malarskich Latouche
„W portretach (…) Bakałowicza, choć cechuje je podobna grandezza, uderza kontrast stroju pani – wszystkich owych staranie przez malarza oddanych fałd, drapowań, upięć, falbanek, bufek, kokard z białego, zdającego się szeleścić jedwabiu (…).”
M. Poprzęcka „Polskie malarstwo salonowe”, Warszawa 1991, s. 19
olej, płótno, 60 × 45,5 cm
sygn. i opisany l. d.: „LBakałowicz/Paris”
na odwrocie stempel paryskiego składu przyborów malarskich Latouche
„W portretach (…) Bakałowicza, choć cechuje je podobna grandezza, uderza kontrast stroju pani – wszystkich owych staranie przez malarza oddanych fałd, drapowań, upięć, falbanek, bufek, kokard z białego, zdającego się szeleścić jedwabiu (…).”
M. Poprzęcka „Polskie malarstwo salonowe”, Warszawa 1991, s. 19