Władysław Bakałowicz obok swojej sygnatury celowo umieścił nazwisko fotografa Alphonsa Liebert’a.
W ten sposób wyraził szacunek dla kunsztu pracy Lieberta, z którego zdjęcia korzystał podczas malowania Portretu damy.
Alphons Liebert (1827-1914) był niezwykle cenionym fotografem, portretował paryskie osobistości związane ze światem kultury i sztuki, m.in. A. Dumasa, G. Maupassante’a czy aktorek teatralnych. Zyskał sławę jako autor serii fotografii ukazujących ruiny Paryża z okresu Komuny Paryskiej 1871 r.
olej, płótno, 116 × 89 cm
sygn. p. d.: LBakalowicz /pinxit/ 1891
ponad sygnaturą autorski napis: A. Liebert phot.
Władysław Bakałowicz obok swojej sygnatury celowo umieścił nazwisko fotografa Alphonsa Liebert’a.
W ten sposób wyraził szacunek dla kunsztu pracy Lieberta, z którego zdjęcia korzystał podczas malowania Portretu damy.
Alphons Liebert (1827-1914) był niezwykle cenionym fotografem, portretował paryskie osobistości związane ze światem kultury i sztuki, m.in. A. Dumasa, G. Maupassante’a czy aktorek teatralnych. Zyskał sławę jako autor serii fotografii ukazujących ruiny Paryża z okresu Komuny Paryskiej 1871 r.