Wystawiany: Jan Cybis, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, 22 lutego-11 kwietnia, 1965r.
Opisany w katalogu wystawy monograficznej Muzeum Narodowego w Warszawie, poz. 31 jako własność Hanny Rudzkiej Cybisowej.
Jan Cybis to czołowy reprezentant nurtu kolorystycznego w malarstwie lat 30. i sztuce powojennej. Sztuka Cybisa wywodzi się z francuskiego postimpresjonizmu; zasadniczy wpływ na postawę artysty wywarły estetyczne koncepcje Cézanne`a i Bonnarda. W 1933 roku artysta przebywał w Paryżu. Namalował wtedy kilka obrazów inspirowanych okolicznymi widokami i pejzażem miejskim. Obrazy te, wskazują na już zindywidualizowany i samodzielny styl artysty, w którym dominuje kameralna tematyka - martwa natura, pejzaż i akt. Sam Cybis o sobie mówił iż "jego malarstwo nie jest wrażeniowe, a ekspresyjne.(?) Dla mnie czerwień albo czerń to jest pewna nuta , którą gdzieś słyszę, w jakiejś abstrakcji, wtedy obraz stroję jak skrzypce, aż mi ta natura zagra." (List do H.Rudzkiej Cybisowej, 8.XII.1933)
W oferowanym obrazie artysta buduje abstrakcyjną grę walorów malarskich w poetyckiej konfrontacji z rzeczywistością zewnętrzną. Całość kompozycji i data jej powstania, czynią z niego obraz niezwykle cenny kolekcjonersko i rzadki na rynku aukcyjnym.

60
Jan CYBIS (1897 - 1972)

Dachy Paryża, 1933

olej, płótno;
38 x 45 cm
sygn. p.d. J C

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wystawiany: Jan Cybis, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, 22 lutego-11 kwietnia, 1965r.
Opisany w katalogu wystawy monograficznej Muzeum Narodowego w Warszawie, poz. 31 jako własność Hanny Rudzkiej Cybisowej.
Jan Cybis to czołowy reprezentant nurtu kolorystycznego w malarstwie lat 30. i sztuce powojennej. Sztuka Cybisa wywodzi się z francuskiego postimpresjonizmu; zasadniczy wpływ na postawę artysty wywarły estetyczne koncepcje Cézanne`a i Bonnarda. W 1933 roku artysta przebywał w Paryżu. Namalował wtedy kilka obrazów inspirowanych okolicznymi widokami i pejzażem miejskim. Obrazy te, wskazują na już zindywidualizowany i samodzielny styl artysty, w którym dominuje kameralna tematyka - martwa natura, pejzaż i akt. Sam Cybis o sobie mówił iż "jego malarstwo nie jest wrażeniowe, a ekspresyjne.(?) Dla mnie czerwień albo czerń to jest pewna nuta , którą gdzieś słyszę, w jakiejś abstrakcji, wtedy obraz stroję jak skrzypce, aż mi ta natura zagra." (List do H.Rudzkiej Cybisowej, 8.XII.1933)
W oferowanym obrazie artysta buduje abstrakcyjną grę walorów malarskich w poetyckiej konfrontacji z rzeczywistością zewnętrzną. Całość kompozycji i data jej powstania, czynią z niego obraz niezwykle cenny kolekcjonersko i rzadki na rynku aukcyjnym.