Czwórka w galopie jest doskonałym i zarazem typowym przykładem sztuki Piotra Michałowskiego, artysty należącego do grona najwybitniejszch malarzy polskich. Konstrukcję dynamicznej kompozycji zaznacza szkic ołówkowy, natomiast bryłę modulują zdecydowane dotknięcie pędzla i plamy akwareli nieomylnie uwypuklające formę. Akwarela, jak zdecydowana większość prac Michałowskiego, nie jest sygnowana. Artysta pozostawił ponad tysiąc akwarel i rysunków, natomiast podpisywał tylko nieliczne, te, które uważał, za prace oryginalne i skończone, a nie za kolejny etap przygotowawczy kompozycji.
Akwarela jest reprodukowana w "Sztukach Pięknych" z 1931 r. jako własność prywatna Władysława Mycielskiego.
akwarela na szkicu ołówkowym, papier żeberkowy, 21 x 38 cm;
na odwrociu orzeczenie dra Kazimierza Buczkowskiego z 19 stycznia 1950 wraz z reprodukcja Czwórki w galopie z artukułu Heleny d`Abancourt de Franqueville, Piotr Michałowski, Sztuki Piękne, 1931, s. 289.
Bibl.: Jan K. Ostrowski, Piotr Michałowski, Warszawa 1985.
Czwórka w galopie jest doskonałym i zarazem typowym przykładem sztuki Piotra Michałowskiego, artysty należącego do grona najwybitniejszch malarzy polskich. Konstrukcję dynamicznej kompozycji zaznacza szkic ołówkowy, natomiast bryłę modulują zdecydowane dotknięcie pędzla i plamy akwareli nieomylnie uwypuklające formę. Akwarela, jak zdecydowana większość prac Michałowskiego, nie jest sygnowana. Artysta pozostawił ponad tysiąc akwarel i rysunków, natomiast podpisywał tylko nieliczne, te, które uważał, za prace oryginalne i skończone, a nie za kolejny etap przygotowawczy kompozycji.
Akwarela jest reprodukowana w "Sztukach Pięknych" z 1931 r. jako własność prywatna Władysława Mycielskiego.