Obraz pochodzi z okresu, kiedy Rozwadowski – po powrocie z Monachium – mieszkał we Lwowie. Wykazuje wyraźne związki z malarstwem „polskich monachijczyków“.
Motyw galicyjskiej wsi, jej mieszkańców, zaprzęgów i koni, a także realizm tego przedstawienia, jego sprawdzalna codzienność, prawdziwość i nastrój przypominają o kilkuletnim pobycie malarza w stolicy Bawarii.
Obraz może być tożsamy z Czwórką wystawioną we Lwowie w roku 1910 (por.: Katalog Powszechnej Wystawy Sztuki Polskiej we Lwowie 1910 w Pałacu Sztuki, Plac Powystawowy od d. 22 maja 1910, Lwów 1910, s. nlb., nr kat. 314; jako własność Michała hr. Baworowskiego).
olej, płótno
75,2 x 135,7 cm
sygn. l.d.: Z. Rozwadowski | 1904.
na odwr. na prawej listwie krosna nalepka domu aukcyjnego z Warszawy z 2000 r.; ponadto na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego Agra-Art z 2010
Obraz pochodzi z okresu, kiedy Rozwadowski – po powrocie z Monachium – mieszkał we Lwowie. Wykazuje wyraźne związki z malarstwem „polskich monachijczyków“.
Motyw galicyjskiej wsi, jej mieszkańców, zaprzęgów i koni, a także realizm tego przedstawienia, jego sprawdzalna codzienność, prawdziwość i nastrój przypominają o kilkuletnim pobycie malarza w stolicy Bawarii.
Obraz może być tożsamy z Czwórką wystawioną we Lwowie w roku 1910 (por.: Katalog Powszechnej Wystawy Sztuki Polskiej we Lwowie 1910 w Pałacu Sztuki, Plac Powystawowy od d. 22 maja 1910, Lwów 1910, s. nlb., nr kat. 314; jako własność Michała hr. Baworowskiego).