Pochodzenie: krąg Rodziny artysty.
Obraz wystawiany:
– Anna Król, Piotr Michałowski 1800-1855. Niezależny, bezinteresowny, wolny [katalog wystawy], Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, Muzeum Okręgowe w Toruniu, Stalowa Wola 2016, s. 19, il.
Porównaj z:
– Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat. 215, 216, 217, il.
Cztery portrety inspirowane sztychami według Antoniego van Dycka z dzieła Iconographie ou Vies des Hommes Illustres du XVII siecle (Amsterdam – Leipzig 1759). Album ten Michałowski zakupił w Paryżu w 1828 (obecnie jest przechowywany w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie). Rysunki przedstawiają: Tomasza Franciszka Sabaudzkiego księcia Carignano (1596-1656), Wolfganga Wilhelma Wittelsbach (1578-1653), Jana VI hrabiego Nassau (1536-1606), Albrechta von Wallenstein (1583-1634).
miękki ołówek, papier
37,5 x 28 cm (w świetle passe-partout)
verso studium wołu
Na tzw. „zaplecku“ pieczęcie Muzeum Okręgowego w Przemyślu, Muzeum Regionalnego w Stalowej Woli, Muzeum Okręgowego w Toruniu oraz zakładu ramiarskiego.
Pochodzenie: krąg Rodziny artysty.
Obraz wystawiany:
– Anna Król, Piotr Michałowski 1800-1855. Niezależny, bezinteresowny, wolny [katalog wystawy], Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, Muzeum Okręgowe w Toruniu, Stalowa Wola 2016, s. 19, il.
Porównaj z:
– Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat. 215, 216, 217, il.
Cztery portrety inspirowane sztychami według Antoniego van Dycka z dzieła Iconographie ou Vies des Hommes Illustres du XVII siecle (Amsterdam – Leipzig 1759). Album ten Michałowski zakupił w Paryżu w 1828 (obecnie jest przechowywany w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie). Rysunki przedstawiają: Tomasza Franciszka Sabaudzkiego księcia Carignano (1596-1656), Wolfganga Wilhelma Wittelsbach (1578-1653), Jana VI hrabiego Nassau (1536-1606), Albrechta von Wallenstein (1583-1634).