Studiował w ASP w Krakowie u J. Mehoffera (dyplom 1936 r.). W latach 1941-1945 był więziony w KL Auschwitz, gdzie wykonywał prace artystyczne na żądanie władz SS, a także tworzył nielegalnie rysunki o tematyce martyrologicznej. Był autorem fresków w hotelu niemieckim w Oświęcimiu (1944). Należał do Stowarzyszenia Kultury Europejskiej (SEC) oraz jako honorowy członek do Pen-Clubu. Uprawiał grafikę warsztatową, ilustrację książkową, malarstwo, rysunek, mozaikę i witraż. Miał kilkadziesiąt wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Warszawie, Oświęcimiu, Słupsku, Frankfurcie n. Menem, Londynie, Japonii. Uczestniczył w licznych wystawach zbiorowych, m.in. w: Biennale Sztuki w Wenecji (1952), Ogólnopolskich Wystawach Plastyki w Warszawie (1950, 1951, 1954), Wystawie sztuki sakralnej w Słupsku (1986). Prace w Muzeum Narodowym w Warszawie, muzeach w Oświęcimiu, Watykanie, Jerozolimie i innych.

W tym bardzo barwnym, radosnym w wyrazie obrazie, ważną rolę odgrywa kreska. Dzięki drzewom układającym się we wzór jakby siatki oraz nieco kubizującym fałdom kobiecych szat, praca ta odznacza się dużą dekoracyjnością.

51
Mieczysław KOŚCIELNIAK (1912-1993)

CZTERY PORY ROKU, 1987

olej na płótnie naklejonym na tekturę,
65,8 x 54,9 cm,
sygnowany l.d. "MKościelniak 1987",
na odwrocie na ramie długopisem "Cztery pory roku"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w ASP w Krakowie u J. Mehoffera (dyplom 1936 r.). W latach 1941-1945 był więziony w KL Auschwitz, gdzie wykonywał prace artystyczne na żądanie władz SS, a także tworzył nielegalnie rysunki o tematyce martyrologicznej. Był autorem fresków w hotelu niemieckim w Oświęcimiu (1944). Należał do Stowarzyszenia Kultury Europejskiej (SEC) oraz jako honorowy członek do Pen-Clubu. Uprawiał grafikę warsztatową, ilustrację książkową, malarstwo, rysunek, mozaikę i witraż. Miał kilkadziesiąt wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Warszawie, Oświęcimiu, Słupsku, Frankfurcie n. Menem, Londynie, Japonii. Uczestniczył w licznych wystawach zbiorowych, m.in. w: Biennale Sztuki w Wenecji (1952), Ogólnopolskich Wystawach Plastyki w Warszawie (1950, 1951, 1954), Wystawie sztuki sakralnej w Słupsku (1986). Prace w Muzeum Narodowym w Warszawie, muzeach w Oświęcimiu, Watykanie, Jerozolimie i innych.

W tym bardzo barwnym, radosnym w wyrazie obrazie, ważną rolę odgrywa kreska. Dzięki drzewom układającym się we wzór jakby siatki oraz nieco kubizującym fałdom kobiecych szat, praca ta odznacza się dużą dekoracyjnością.