Studiował w ASP w Krakowie u J. Mehoffera (dyplom 1936 r.). W latach 1941-1945 był więziony w KL Auschwitz, gdzie wykonywał prace artystyczne na żądanie władz SS, a także tworzył nielegalnie rysunki o tematyce martyrologicznej. Był autorem fresków w hotelu niemieckim w Oświęcimiu (1944). Należał do Stowarzyszenia Kultury Europejskiej (SEC) oraz jako honorowy członek do Pen-Clubu. Uprawiał grafikę warsztatową, ilustrację książkową, malarstwo, rysunek, mozaikę i witraż. Miał kilkadziesiąt wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Warszawie, Oświęcimiu, Słupsku, Frankfurcie n. Menem, Londynie, Japonii. Uczestniczył w licznych wystawach zbiorowych, m.in. w: Biennale Sztuki w Wenecji (1952), Ogólnopolskich Wystawach Plastyki w Warszawie (1950, 1951, 1954), Wystawie sztuki sakralnej w Słupsku (1986). Prace w Muzeum Narodowym w Warszawie, muzeach w Oświęcimiu, Watykanie, Jerozolimie i innych.
W tym bardzo barwnym, radosnym w wyrazie obrazie, ważną rolę odgrywa kreska. Dzięki drzewom układającym się we wzór jakby siatki oraz nieco kubizującym fałdom kobiecych szat, praca ta odznacza się dużą dekoracyjnością.
olej na płótnie naklejonym na tekturę,
65,8 x 54,9 cm,
sygnowany l.d. "MKościelniak 1987",
na odwrocie na ramie długopisem "Cztery pory roku"
Studiował w ASP w Krakowie u J. Mehoffera (dyplom 1936 r.). W latach 1941-1945 był więziony w KL Auschwitz, gdzie wykonywał prace artystyczne na żądanie władz SS, a także tworzył nielegalnie rysunki o tematyce martyrologicznej. Był autorem fresków w hotelu niemieckim w Oświęcimiu (1944). Należał do Stowarzyszenia Kultury Europejskiej (SEC) oraz jako honorowy członek do Pen-Clubu. Uprawiał grafikę warsztatową, ilustrację książkową, malarstwo, rysunek, mozaikę i witraż. Miał kilkadziesiąt wystaw indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Warszawie, Oświęcimiu, Słupsku, Frankfurcie n. Menem, Londynie, Japonii. Uczestniczył w licznych wystawach zbiorowych, m.in. w: Biennale Sztuki w Wenecji (1952), Ogólnopolskich Wystawach Plastyki w Warszawie (1950, 1951, 1954), Wystawie sztuki sakralnej w Słupsku (1986). Prace w Muzeum Narodowym w Warszawie, muzeach w Oświęcimiu, Watykanie, Jerozolimie i innych.
W tym bardzo barwnym, radosnym w wyrazie obrazie, ważną rolę odgrywa kreska. Dzięki drzewom układającym się we wzór jakby siatki oraz nieco kubizującym fałdom kobiecych szat, praca ta odznacza się dużą dekoracyjnością.