Rysunek Nadii Léger (wówczas Wandy Chodasiewicz-Grabowskiej) z lat jej studiów w Académie Moderne Fernanda Légera i Amedée Ozenfanta w Paryżu, dokąd wyjechała w 1925. Stylistyka i tematyka sceny jest inspirowana pracami z okresu tzw. Mechanicznej figuracji Légera z lat 20. XX w. Rysunek nosi podwójną sygnaturę – po lewej nazwisko panieńskie artystki w transkrypcji francuskiej, po prawej nazwisko używane od ok. 1925 roku.
ołówek, papier krem. z suchą pieczęcią l.d.
31,6 x 24 cm
sygn. dwukrotnie: l.d.: N. Khodossevitch, p.d.: Nadia Leger
Na odwrocie portret młodej kobiety, p.d. pieczątka własnościowa N. Khodossevitch-Leger.
Rysunek Nadii Léger (wówczas Wandy Chodasiewicz-Grabowskiej) z lat jej studiów w Académie Moderne Fernanda Légera i Amedée Ozenfanta w Paryżu, dokąd wyjechała w 1925. Stylistyka i tematyka sceny jest inspirowana pracami z okresu tzw. Mechanicznej figuracji Légera z lat 20. XX w. Rysunek nosi podwójną sygnaturę – po lewej nazwisko panieńskie artystki w transkrypcji francuskiej, po prawej nazwisko używane od ok. 1925 roku.