Z siostrą bliźniaczka Bożeną studiowały w latach 1952-1957 na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem Eugeniusza Eibischa. W latach 60. siostry wystawiały razem m. in. w Galerii Krzywe Koło w Warszawie (1961), Galerii Sztuki Nowoczesnej tamże (1965, 1966), Galerie Le Ranelagh w Paryżu (1968). W latach 70. współpracowały z tygodnikiem "Kultura" i z wydawnictwami jako rysowniczki i ilustratorki. Projektowały też scenografie do spektakli Teatru TV. W 1979 wspólnie założyły Galerię Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie, jedną z pierwszych polskich galerii prywatnych. Prace Alicji Wahl zaludniają postaci formowane nerwową, zanikającą kreską i lekkimi plamami delikatnych barw. Artystka z skupia się na dramacie wewnętrznym przedstawionych osób. Nie unika też rozwiązań przywodzących na myśl symbolizm przełomu XIX i XX wieku.

195
Alicja WAHL (1932 Warszawa - 2020 Konstancin-Jeziorna)

CZTERY KOBIETY, 1991

Tusz, piórko, papier; 22 x 17 cm
Sygnowany d.: 1991 A. WAHL

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Z siostrą bliźniaczka Bożeną studiowały w latach 1952-1957 na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem Eugeniusza Eibischa. W latach 60. siostry wystawiały razem m. in. w Galerii Krzywe Koło w Warszawie (1961), Galerii Sztuki Nowoczesnej tamże (1965, 1966), Galerie Le Ranelagh w Paryżu (1968). W latach 70. współpracowały z tygodnikiem "Kultura" i z wydawnictwami jako rysowniczki i ilustratorki. Projektowały też scenografie do spektakli Teatru TV. W 1979 wspólnie założyły Galerię Alicji i Bożeny Wahl w Warszawie, jedną z pierwszych polskich galerii prywatnych. Prace Alicji Wahl zaludniają postaci formowane nerwową, zanikającą kreską i lekkimi plamami delikatnych barw. Artystka z skupia się na dramacie wewnętrznym przedstawionych osób. Nie unika też rozwiązań przywodzących na myśl symbolizm przełomu XIX i XX wieku.