Malarka. W 1919 brała udział w Dorocznej Wystawie "Pierwszy Wszechpolski Salon Sztuki zwanym Salonem Jesiennym" w TZSP w Warszawie. W 1931 wystawiła 60 prac (obrazy olejne, szkice, notatki z podróży do Amsterdamu, Antwerpii, Londynu, Kraju Basków) w Salonie Garlińskiego w Warszawie. W 1937 w krakowskim Pałacu Sztuki miała miejsce wystawa zbiorowa, na której malarka zaprezentowała 34 swoje prace, między innymi portrety, studia, głów, pejzaże, akty i projekty witraży. Prezentowany obraz jest najpewniej wczesną pracą malarki, o czym świadczy zarówno kolorystyka kompozycji, jak i krój sygnatury. Niestety, brak materiału porównawczego z najwcześniejszego okresu twórczości Małgorzaty Łady-Maciągowej nie pozwala na jednoznaczne przypisanie artystce tego obrazu.
Olej, papier naklejony na tekturę;
44,5 x 67,9 cm
Synowany p.d.: Ładówna 1906.
Malarka. W 1919 brała udział w Dorocznej Wystawie "Pierwszy Wszechpolski Salon Sztuki zwanym Salonem Jesiennym" w TZSP w Warszawie. W 1931 wystawiła 60 prac (obrazy olejne, szkice, notatki z podróży do Amsterdamu, Antwerpii, Londynu, Kraju Basków) w Salonie Garlińskiego w Warszawie. W 1937 w krakowskim Pałacu Sztuki miała miejsce wystawa zbiorowa, na której malarka zaprezentowała 34 swoje prace, między innymi portrety, studia, głów, pejzaże, akty i projekty witraży. Prezentowany obraz jest najpewniej wczesną pracą malarki, o czym świadczy zarówno kolorystyka kompozycji, jak i krój sygnatury. Niestety, brak materiału porównawczego z najwcześniejszego okresu twórczości Małgorzaty Łady-Maciągowej nie pozwala na jednoznaczne przypisanie artystce tego obrazu.