Artysta wielokrotnie wyjeżdżał w Tatry, bywał również w Pieninach, skąd przywiózł kompozycje powstałe w Niedzicy i Czorsztynie.„Lista motywów plenerowych, po jakie sięgał jest dość duża. Jest ona efektem nie tylko ciekawości świata i wrażliwości na jego walory, zamiłowania Juliana Fałata do podróżowania w „towarzystwie” pędzla, kasety z farbami i jakiegoś malarskiego podłoża, ale także wyrazem wytrwałego dążenia do utrwalania potęgi i zmienności form krajobrazowych oraz nastrojów natury” (I. Purzycka, Julian Fałat. Życiorys pędzlem zapisany, Bielsko-Biała 2017, s. 153).
Akwarela, papier; wym.: 47 x 87 cm;
sygn. l.d.: J. Fałat oraz tytuł.
Praca oprawiona.
Artysta wielokrotnie wyjeżdżał w Tatry, bywał również w Pieninach, skąd przywiózł kompozycje powstałe w Niedzicy i Czorsztynie.„Lista motywów plenerowych, po jakie sięgał jest dość duża. Jest ona efektem nie tylko ciekawości świata i wrażliwości na jego walory, zamiłowania Juliana Fałata do podróżowania w „towarzystwie” pędzla, kasety z farbami i jakiegoś malarskiego podłoża, ale także wyrazem wytrwałego dążenia do utrwalania potęgi i zmienności form krajobrazowych oraz nastrojów natury” (I. Purzycka, Julian Fałat. Życiorys pędzlem zapisany, Bielsko-Biała 2017, s. 153).