W roku 1923 rozpoczął studia w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem prof. Tadeusza Pruszkowskiego. Był członkiem Bractwa św. Łukasza i brał udział w wystawach tej grupy. Jako rysownik współpracował w latach 1935-38 z tygodnikiem "Szpilki". Uczestniczył w weneckim Biennale 1934, wystawiał w Carnegie Institute w Pittsburgu (USA) 1937. W roku 1923 rozpoczął studia w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem prof. Tadeusza Pruszkowskiego. Był członkiem Bractwa św. Łukasza i brał udział w wystawach tej grupy. Jako rysownik współpracował w latach 1935-38 z tygodnikiem "Szpilki". Uczestniczył w weneckim Biennale 1934, wystawiał w Carnegie Institute w Pittsburgu (USA) 1937. W roku 1938 wraz z malarzami z Bractwa św. Łukasza brał udział w namalowaniu siedmiu obrazów historycznych przeznaczonych do sali honorowej pawilonu polskiego na Wystawie Światowej w Nowym Jorku 1939. Oprócz Eliasza Kanarka byli to: Tadeusz Pruszkowski, Bolesław Cybis, Bernard Frydrysiak, Jan Gotard, Aleksander Jędrzejewski, Jeremi Kubicki, Antoni Michalak, Stefan Płużański, Janusz Podoski i Jan Zamoyski. W marcu 1939 popłynął wraz z Bolesławem Cybisem transatlantykiem "Batory" do Nowego Jorku wioząc obrazy na wystawę. Po wybuchu wojny pozostał w USA. Na emigracji kontynuował działalność artystyczną.

45
Eliasz KANAREK (1902 Skowierzyna - 1969 Scotsville, USA)

Człowiek z rybą

akwarela, tusz/papier,42,5 x 32,5 cm (arkusz) 51 x 40 cm (kompozycja)
sygnowany p.d.: `E.Kanarek`
u dołu dedykacja autorska

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W roku 1923 rozpoczął studia w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem prof. Tadeusza Pruszkowskiego. Był członkiem Bractwa św. Łukasza i brał udział w wystawach tej grupy. Jako rysownik współpracował w latach 1935-38 z tygodnikiem "Szpilki". Uczestniczył w weneckim Biennale 1934, wystawiał w Carnegie Institute w Pittsburgu (USA) 1937. W roku 1923 rozpoczął studia w Warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem prof. Tadeusza Pruszkowskiego. Był członkiem Bractwa św. Łukasza i brał udział w wystawach tej grupy. Jako rysownik współpracował w latach 1935-38 z tygodnikiem "Szpilki". Uczestniczył w weneckim Biennale 1934, wystawiał w Carnegie Institute w Pittsburgu (USA) 1937. W roku 1938 wraz z malarzami z Bractwa św. Łukasza brał udział w namalowaniu siedmiu obrazów historycznych przeznaczonych do sali honorowej pawilonu polskiego na Wystawie Światowej w Nowym Jorku 1939. Oprócz Eliasza Kanarka byli to: Tadeusz Pruszkowski, Bolesław Cybis, Bernard Frydrysiak, Jan Gotard, Aleksander Jędrzejewski, Jeremi Kubicki, Antoni Michalak, Stefan Płużański, Janusz Podoski i Jan Zamoyski. W marcu 1939 popłynął wraz z Bolesławem Cybisem transatlantykiem "Batory" do Nowego Jorku wioząc obrazy na wystawę. Po wybuchu wojny pozostał w USA. Na emigracji kontynuował działalność artystyczną.