Jego wyostrzony zmysł kolorystyczny, niezwykła wrażliwość na barwne akordy i dar nadawania skromnym motywom niezwykłej urody malarskiej sytuują go wśród najwyżej cenionych polskich twórców doby powojennej. W oferowanym obrazie urzeka lu¼na struktura malarska, wykorzystanie przypadkowych rozpływów farby. Jednocześnie malarz tworzy d¼więczne gamy nasyconych barw, zestraja fiolety, błękity i zielenie z ostrymi, cytrynowymi żółcieniami. A wszystko to dla oddania lirycznego nastroju pejzażu.

47
Artur NACHT-SAMBORSKI (1898 Kraków - 1974 Warszawa)

Człowiek i światło, 1956

gwasz, olej, karton; 61 x 45,5 w świetle passe-partout
niesygnowany
Na odwrocie obrazu studium martwej natury artysty oraz pieczęć owalna: NACHT/ SAMBORSKI . Obok tekst: Pieczątkę postawiła Aniela Nacht Łempicka.

Na odwrocie na kartonie passe-partout p.d.: Nr 968, pieczęć owalna NACHT/ SAMBORSKI i tekst: Pieczątkę postawiła Aniela Nacht Łempicka

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jego wyostrzony zmysł kolorystyczny, niezwykła wrażliwość na barwne akordy i dar nadawania skromnym motywom niezwykłej urody malarskiej sytuują go wśród najwyżej cenionych polskich twórców doby powojennej. W oferowanym obrazie urzeka lu¼na struktura malarska, wykorzystanie przypadkowych rozpływów farby. Jednocześnie malarz tworzy d¼więczne gamy nasyconych barw, zestraja fiolety, błękity i zielenie z ostrymi, cytrynowymi żółcieniami. A wszystko to dla oddania lirycznego nastroju pejzażu.